واکنش ریاست جمهوری عراق به اتهام وزارت دادگستری

واکنش ریاست جمهوری عراق به اتهام وزارت دادگستری
سه شنبه 15 تير 1395 - 20:04

سخنگوی رسمی رئیس جمهور عراق از وجود 170 پروندۀ تأیید شدۀ اعدام خبر داد که هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد شوانی" گفت: هیچ پروندۀ مربوط به تروریسم در انتظار تأیید فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق نیست، ودولت 170 پروندۀ اعدام را هنوز اجرا نکرده است.
شوانی در گفت و گو با شبکه سومریه نیوز گفت، رئیس جمهور با اعدام همۀ تروریست هایی که متهم به کشتار مردم عراق هستند موافقت کرده و اعدام هایی که توسط وزارت دادگستری انجام شد با تأیید فؤاد معصوم بوده است اما بیش از 170 پروندۀ اعدام تأیید شده بیش از دو سال است که توسط دولت متوقف شده است.
شوانی از برخی از سیاستمداران خواست که از مشکلات مردم سوء استفاده نکنند و ضمن یافتن خلل امنیتی بغداد، آن را ترمیم نمایند.
وزارت دادگستری عراق دیروز دوشنبه از اجرای حکم اعدام 5 محکوم خبر داد و خاطرنشان کرد بیش از 3 هزار نفر محکوم به اعدام در زندانها منتظر صدور تأییدیۀ رئیس جمهور برای اجرای حکم به سر می برند.
این موضوع بعد از فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق، به وزیر دادگستری برای اعدام فوری محکومین به تروریسم مطرح شده است.

اداره اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق همچنین در بیانیه‌ای با تکذیب مواضع مطرح شده از سوی وزارت دادگستری درخصوص وجود 3 هزار محکوم به اعدام در زندان به دلیل تأیید نشدن حکم اعدام آنان از سوی ریاست جمهوری، تأکید کرد که فؤاد معصوم همه پرونده‌های مربوط به جرم های تروریستی را امضا کرده است. و ریاست جمهوری تصمیم دارد از این وزارتخانه شکایت کند.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها