بعد از رمضان چگونه غذا بخوریم؟

بعد از رمضان چگونه غذا بخوریم؟
چهارشنبه 16 تير 1395 - 11:08

با توجه به اینکه درطول ماه مبارک، بدن افراد به رژیم غذایی متعادل و کم حجم عادت کرده است، کارشناسان به مردم توصيه مي كنند كه بعد از پایان ماه رمضان و روزه داری، شيوه درست و سالم را برای خوردن غذا درپیش گیرند و رژيم غذايي مناسب داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، نکات زیر از مهم ترین توصیه هایی است که پزشکان و کارشناسان تغذیه برای رژیم غذایی بعد از پایان ماه مبارک رمضان ارائه کرده اند:

وعده های غذایی سبک و کم حجم باشد

درطول روز از وعده هاي غذايي كوچك و کم حجم استفاده كنيد، اگرچه مقاومت در برابر خوردني هاي اشتهاآور و خوشمزه كار سختی است، اما خودداری از خوردن حجم زياد غذا در يك وعده، به تنظيم برنامه و رژيم غذايي مناسب و باعث می شود که احساس کنید به اندازۀ کافی غذا خورده اید.

 

خوردن را به تدريج آغاز كنيد

خوردن مقدار زیادی غذا، به شكل يك باره، مشكلاتي را در دستگاه گوارش ايجاد مي كند و باعث نفخ و احساس ناراحتي درمعده مي شود؛ از اين رو ، بايد خوردن غذا را به تدريج و با غذاهاي كم حجم و سبك، با مقدار كم، آغاز كرد.

 

تنوع درخوردن غذاها

انواع مختلف مواد غذايي را بخوريد. خوردن انواع غذاها، كليد پيروي از رژيم غذايي متعادل و سالم است. كارشناسان می گویند كه مقادير كافي پروتين، كربوهيدرات، ميوه ها و سبزيجات تازه براي حفظ سلامت بدن ضروري است.

 

در مصرف شيريني جات زياده روي نكنيد

بدون شك، در روز عيد انواع مختلف شيريني ها توزيع مي شود و اكثر مردم به خريد شيريني روي مي آورند اما قبل از مصرف هرنوع ماده غذایی به مقدار آن نیز فكر كنيد؛ زيرا مصرف قند فراوان بعد از يك ماه روزه داري، موجب احساس تهوع و بالارفتن ميزان قند خون شود.

 

سبزيجات بيشتري مصرف كنيد

مقدار بيشتري از سبزيجات را مصرف كنيد؛ زيرا مصرف سبزيجات به فراهم كردن عناصر غذايي كه بدن در زمان روزه داري از دست داده است، كمك مي كند، بنابراين انواع مختلف مواد غذايي را براي بازگرداندن نشاط و شادابي به بدن استفاده كنيد.

 

مايعات بيشتري مصرف كنيد

بدن در ماه مبارك رمضان، مقدار زیادی آب از دست داده است. بنابراين، بسيار مهم است كه با نوشيدن آب و انواع مايعات، كمبود آب بدن را جبران کنیم.

 

براي فعال كردن باكتري هاي مفيد در معده تلاش كنيد

نوعي باكتري مفيد در معده در زمان روزه داري منتشر مي شود كه در زمان نبود غذا، از اطراف لوله گوارش تغذيه مي كند و غذاهاي پروبيوتيك مانند پنير و ماست و تره فرنگي و پياز و شاه توت و زيتون به غذارساني به اين باكتري مفيد در معده كمك مي كند.

 

 

با وجود اين كه داشتن رژيم غذايي سالم، مساله ای بسيار مهم است اما مهم ترين چيز درعيد فطر، جمع شدن خانواده درکنار هم در روز عيد و برگزاري مراسم و آیین عید و اعتدال در خوردن غذاهايي است كه بدن درطول يك ماه روزه داري از آن محروم بوده و یا کمتر مصرف کرده است.

215-220

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها