مسکو: ترکیه به انتحاری‌های استانبول پناه داده بود

مسکو: ترکیه به انتحاری‌های استانبول پناه داده بود
چهارشنبه 16 تير 1395 - 17:48

سخنگوی رسانه‌ای رئیس جمهور روسیه توضیح داد که چگونه برخی اتباع جمهوری‌های شوروی سابق در حملۀ تروریستی به فرودگاه آتاتورک استانبول مشارکت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، «دیمیتری بیسکوف»، سخنگوی رسانه ای پوتین، با اشاره به اینکه تا کنون هیچ اطلاعات موثقی دربارۀ دست داشتن شهروندان روسی در برنامه ریزی حمله به فرودگاه آتاتورک به دست نیامده است، تاکید کرد که اگر کسی از شهروندان روسیه در این عملیات مشارکت کرده باشد، دلیل آن بی توجهی مسئولان ترکیه به هشدارهای روسیه است.
پایگاه «راشا تودی» نوشت بیسکوف با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی ترکیه پس از حمله استانبول، تعدادی از شهروندان جمهوری های شوروی سابق، خصوصا روسیه، را دستگیر کرده اند، گفت: «در سال های گذشته روسیه از کانال های مختلف، از جمله کانال های اطلاعاتی، بارها به ترک ها و اروپایی ها دربارۀ افراد مشکوک به تروریسم یا دارای گرایش به گروه های تروریستی هشدار داده بود. این تروریست ها در ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی از امنیت برخوردارند».
بیسکوف با اشاره به اینکه هشدارهای روسیه از سوی شرکای ترکیه ای این کشور مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: «متاسفانه حملۀ فرودگاه آتاتورک نتیجۀ نادیده گرفتن این هشدارها بود».
حملات هفتۀ گذشته به فرودگاه آتاتورک استانبول، 45 کشته و 240 مجروح بر جا گذاشت. داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت.
 

7- 220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها