آمریکا پشت "ارتش" خود را در سوریه خالی کرد

آمریکا پشت
پنج‌شنبه 17 تير 1395 - 15:12

جنگنده های آمریکایی که وظیفه داشتند از عناصر مسلح موسوم به "ارتش جدید سوریه" در "البوکمال" حمایت کنند، در اوج نبرد، پشت این نیروها را خالی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" با اشاره به شکست عناصر مسلح "ارتش جدید سوریه" در شرق البوکمال در سوریه، نوشت که دلیل شکیت سنگین این نیروها آن بوده است که جنگنده های آمریکایی، در حساس ترین زماان نبرد، پشت این نیروها را خالی کرده اند.

برخی منابع درگفت وگو با این روزنامه افزودند: «جنگنده های آمریکایی  28 ژوئن دستور گرفتند تا از مخالفان مسلح در نزدیکی شهر البوکمال حمایت هوایی انجام دهند، اما دراوج درگیری ها، دستور دیگری مبنی برترک میدان درگیری و عزیمت به سوی فلوجه عراق برای خلبان های آمریکایی ارسال شد».

"کریس گارور" سخنگوی پنتاگون نیز گفت:"فرماندهی به این نتیجه رسید که تخریب کاروان گروه تروریستی داعش که پیش از آن با خودروهای خود از فلوجه خارج شده بودند، مهم تراست. ازاین رو پیکارجویان ارتش جدید سوریه مجبور به عقب نشینی ازمنطقه شدند».

این روزنامه افزود: «ناکامی عملیات در البوکمال، ضربه محکمی به طرح های امریکا برای تشکیل یگان های محلی توانمند برای مقابله با عناصر افراط گرا بود».

خبرگزاری رویترز نیز 29 ژوئن به نقل از برخی منابع وابسته به مخالف سوری اعلام کرد: «برخی نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا در حومه شهر البوکمال - که از ابتدای سال 2014 به تسلط داعش درآمده است -  در برابر داعش عقب نشینی کردند».

گفتنی است پیکارجویان مخالف دولت سوریه در نتیجه پاتک های داعش مجبور به عقب نشینی شدند. این در حالی است که "ارتش جدید سوریه" که مورد حمایت امریکاست، پیش از آن به منظورتسلط بر شهر البوکمال حملاتی را آغاز کرده بود.
"مزاحم السلوم"، سخنگوی رسمی "ارتش جدید سوریه"، کمی پیش از آن  در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفته بود: "ساعت شش عصر سه شنبه با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی از منطقه التنف به موازات مرزهای عراق و سوریه، حملاتی را آغاز کردیم». برخی فرماندهان گروه های مخالف مسلح نیز از پیشروی سریع خود، از پایگاه اصلی اشان در التنف به سوی صحرای کم جمعیت البوکمال، خبر داده بودند.
گفتنی است "ارتش جدید سوریه" نوامبر 2015 تشکیل شد و دارای عنصر مسلح مخالف است که در اردوگاه ائتلاف بین المللی در اردن توسط آمریکایی ها آموزش دیده اند.


217-220

پربیننده ترین خبرها