اروپا، قاطعانه آل‌خلیفه را محکوم کرد

اروپا، قاطعانه آل‌خلیفه را محکوم کرد
پنج‌شنبه 17 تير 1395 - 20:28

پارلمان اروپا با اکثریت قاطع، اقدامات اخیر آل خلیفه علیه معارضین را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، اقدامات اخیر شامل تشدید مجازات شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت "الوفاق" بحرین و بستن دفتر این جمعیت، بازداشت "نبیل رجب" حقوقدان معارض و لغو تابعیت شیخ "عیسی قاسم" است.  

پایگاه اینترنتی "مرآة البحرین" گزارش داد: 606 نماینده پارلمان اروپا از مجموع 659 نفر حاضرین در جلسه به آن رای مثبت، 47 نفر رای منفی و 6 نفر رای ممتنع دادند.

به این شکل 92 درصد از حاضرین در جلسه پارلمان اروپا آل خلیفه را به خاطر اقدام های ضد بشری اش محکوم کردند.

پارلمان اروپا دارای 751 نماینده است که این تعداد رای به معنی آن است که 81 درصد کل نمایندگان اروپا با اقدام های سرکوبگرانه آل خلیفه در قبال معارضین، مخالفند.   

بیانیه پارلمان اتحادیه اروپا سرکوب مستمر مدافعین حقوق بشر، مخالفین سیاسی و جامعه مدنی و محدودسازی حقوق اساسی در بحرین توسط آل خلیفه را به شدت محکوم کرد.

پارلمان اروپا آزادی فوری و بی قید و شرط نبیل رجب، شیخ سلمان و دیگر فعالان مدافع حقوق بشر که به خاطر تلاش برای کسب حقشان در زمینه آزادی بیان و تاسیس جمعیت را خواستار شد. 

بیانیه رژیم آل خلیفه را مسئول تضمین امنیت و سلامت شهروندان بحرینی سوای از رویکردهای سیاسی یا وابستگی شان شد.

نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه گفتند که ثبات طولانی مدت بحرین فقط می تواند از طریق ایجاد جامعه تعددگرا که تنوع را محترم شمارد، تحقق یابد.    

این پارلمان نسبت به استفاده نادرست از قوانین مبارزه با تروریسم در بحرین توسط آل خلیفه برای لغو تابعیت معارضین به عنوان اهرم فشار سیاسی و مجازات آنان ابراز نگرانی نمود و از آل خلیفه بازگرداندن تابعیت به 300 معارض شامل روزنامه نگاران، مراجع، مدافعین حقوق بشر و سیاسیون هستند را خواستار شد. 

7- 206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها