چرا داعش به مرقد سید محمد حمله کرد+ویدیو

جمعه 18 تير 1395 - 10:26

عراق (العالم) – هنوز عراق از شوک اقدام تروریستی در منطقۀ کرداۀ بغداد بیرون نیامده بود که تروریست ها هم زمان با دومین روز عید فطر، جنایت جدیدی در شهر بلد و در مرقد یکی از امامزادگان مرتکب شدند.

به گزارش خبرنگار العالم، سه تروریست انتحاری خودشان را مقابل ورودی مرقد سید محمد فرزند امام علی الهادی (ع) منفجر کردند که در اثر آن دهها تن شهید و مجروح شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که تروریست ها قصد ورود به مرقد را داشتند، اما بعد از ممانعت نیروهای امنیتی و ایجاد درگیری، ناچار به عقب نشینی شدند.

نیروهای الحشد الشعبی، ورودی ها و خروجی های بلد را بسته و در حال پاکسازی اطراف مرقد شریف هستند و تا کنون موفق به دستگیری یک انتحاری دیگر شده اند که پشت مغازه های نزدیک مرقد پنهان شده بود.

یک تروریست انتحاری دیگر هم هنگام محاصره شدن توسط نیروهای امنیتی خودش را در قبرستان شهر منفجر کرد و یک فرد مظنون دیگر هم در نزدیکی امامزاده بازداشت شده است.

اوضاع امنیتی در شهر بلد بعد از ورود یک واحد از نیروهای امنیتی، تحت کنترل است و ناظران معتقدند که داعش بعد از تحمل خسارت های سنگین، قصد ایجاد آشوب و ناامنی در عراق را دارد.

مرقد سید محمد در شهر بلد، از اماکن مهم زیارتی در استان صلاح الدین است و پس از سامرا، مهمترین شهر زیارتی در این استان عراق به شمار می رود. به نظر می رسد داعشی ها که با توجه به اقدامات امنیتی موثر در سامرا، از انفجار تروریستی در این شهر مقدس ناتوان شده اند، به جای آن شهر زیارتی دیگر استان صلاح الدین یعنی "بلد" را هدف قرار داده اند.

202
 

پربیننده ترین خبرها