شرط روسیه برای همکاری با ناتو

شرط روسیه برای همکاری با ناتو
جمعه 18 تير 1395 - 20:09

مسکو اعلام کرد که اگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از بزرگ‌نمایی نامعقول قدرت نظامی روسیه دست بکشد، زمینه برای همکاری گسترده دو جانبه فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیمیتری پِسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز جمعه ناتو را به کوتاه نظری متهم کرد و افزود: خطرناک جلوه دادن روسیه در حالی که ده ها نفر در مرکز اروپا و صدها نفر در خاورمیانه روزانه کشته می شوند، کاری نامعقول است.
پسکوف گفت: مسکو با دقت عملکرد اجلاس ناتو را پیگیری می کند و امیدوار است که منطق درست و عزم سیاسی برای جلوگیری از رویارویی و تقابل بر این اجلاس حاکم باشد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه افزود: ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز جمعه بر لزوم  تداوم ارتباط با دولت مسکو و خطرناک نبودن روسیه تأکید کرد.
وی از آمادگی مسکو برای مذاکره خبر داد و گفت: مسکو همچنان خواستار همکاری برای تأمین منافع مشترک است و باب مذاکره را باز نگه داشته است.
پسکوف تاکید کرد؛ اگر ناتو به تبلیغ خصمانه علیه مسکو بپردازد و از این تبلیغات به عنوان دستاویزی برای تقویت حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده کند، زمینه برای همکاری مشترک فراهم نخواهد شد، بلکه آغاز این همکاری مستلزم اعتمادسازی بیشتر و مقابله با تروریسم به عنوان خطر واقعی است.

7- 214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها