چرا ویدئوی نماز عید فطر اسد ساختگی نیست؟

چرا ویدئوی نماز عید فطر اسد ساختگی نیست؟
شنبه 19 تير 1395 - 10:06

تاریخ بارگذاری ویدئوی نماز عید فطر اسد در پایگاه یوتیوب، یک روز پیش از عید فطر در سوریه را نشان می دهد. همین سبب شده است گمانه زنی هایی دربارۀ ساختگی بودن این ویدئو قوت گیرد. اما حقیقت این تناقض جیست؟

پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از شبکه "سی ان ان" نوشت شبکه ماهواره ای "الاخباریه" سوریه به جنجال دربارۀ تاریخ ویئوی نماز عید فطر بشار اسد، اینگونه پاسخ داد:
"درباره تاریخ درج شده در ویدیوی یوتیوب، نکته ای وجود دارد که ممکن است برخی آن را بدانند و برخی از آن اطلاع نداشته باشند. معمولا تاریخ هایی که در هر ویدیوی یوتیوب به شکل خودکار قرار می گیرند، منطبق بر ساعت رسمی امریکا هستند. به عنوان مثال چنانچه ویدیویی در ساعات صبح در این پایگاه قرار گیرند به دلیل اختلاف ساعت، به تاریخ روز قبل برای آن ثبت می شود".
شبکه "الاخباریه"، برای اثبات این نکته، به تاریخ درج شده برای ویدیوهای نماز عید فطر در مصر، عربستان، کویت و قطر اشاره کرد و گفت: "همه این ویدیوها با تاریخ روز قبل از عید فطر در این کشورها، یعنی 5 ژوئیه، در یوتیوب منتشر شده اند. حال آنکه این کشورها روز چهارشنبه، 6 ژوییه، را به عنوان عید اعلام کردند و در همان روز نماز عید را به جا آوردند".
برخی کاربران شبکه های اجتماعی با اشاره به تاریخ ویدیوی مربوط به نماز اسد در مسجد "الصفا" در شهر حمص، آن را ساختگی دانسته بودند.


208-220

پربیننده ترین خبرها