البغدادی برای موصل، عراق را به خون می کشد

البغدادی برای موصل، عراق را به خون می کشد
شنبه 19 تير 1395 - 11:37

مسئولان امنیتی عراق از ارتباط کشتارهای اخیر داعش در عراق با عملیات آزادسازی موصل پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، کمیسیون امنیتی شورای استان دیالی دیروز اعلام کرد که ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، هسته های خاموش این گروه تروریستی را در پنج استان فعال کرده است. این کمیسیون با تأکید بر این موضوع گفت که هدف از این اقدام دامن زدن به خشونت های خون بار به منظور جلوگیری از آغاز عملیات آزادسازی موصل است.
صادق الحسینی، رئیس کمیسیون امنیتی شورای استان دیالی، به "السومریه نیوز" گفت: "اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که ابوبکر البغدادی دستور فعال سازی هسته های خاموش داعش در استان های دیالی، صلاح الدین، الانبار، کرکوک و بغداد را به منظور راه انداختن سیل خون و کشتار هر چه بیشتر مردم بی گناه صادر کرده است".
الحسینی خاطرنشان کرد که هدف از این کار، بر هم زدن اوضاع موجود و ایجاد هرج و مرج و آشفتگی در سطوح امنیتی است.
وی افزود: "هدف البغدادی از فعال کردن هسته های خفته این گروه تروریستی جلوگیری از آغاز عملیات آزادسازی موصل توسط نیروهای مشترک امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی است. مخصوصا که این گروه تروریستی شهر فلوجه را هم که پس موصل از مهمترین پایگاه هایش بود، از دست داده است".
الحسینی با ذکر این نکته که روزهای سخت و دشواری در پیش هست، بر ضرورت تجدید نظر در طرح های امنیتی و افزایش هماهنگی بین نیروهای مشترک امنیتی در استان های یادشده و افزایش برد عملیات های تجسسی و ایجاد کانال های ارتباطی بیشتر با مردم تأکید کرد.
وی گفت: "به این ترتیب می توان فرصت کشتار مردم بی دفاع و دست زدن به فجایع بیشتر را از تروریست ها گرفت".
عراق در روزهای گذشته فجایع امنیتی و حوادث تروریستی هولناکی را از سر گذراند که در آنها گروه تروریستی داعش با حمله به مناطق مسکونی و مذهبی عراق، صدها نفر از مردم عادی را به قتل رساند.
 

208-220

پربیننده ترین خبرها