داعش هواپیمای انتحاری دارد

داعش هواپیمای انتحاری دارد
شنبه 19 تير 1395 - 14:52

هواپیماهای هدایت شونده کوچکی که گروه تروریستی داعش در اختیار دارند، تهدید فزاینده ای برای دشمنان این گروه به شمار می روند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هواپیماهای تجاری کوچکی که داعش آن ها را بمب گذاری می کند، می توانند به دوربین های جاسوسی مجهز شوند و امکان ردیابی آن ها هم وجود ندارد.

روزنامه دیلی تلگراف، به نقل از وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون)، اعلام کرد: «دفتر پایش بمب گذاری و مبارزه با آن در پنتاگون با جلب موافقت کنگره برای پرداخت 20 میلیون دلار جهت مقابله با این هواپیماها، مسئولیت مقابله با این تهدید را برعهده گرفت».

براساس سند بودجه آمریکا که هفته گذشته به کنگره ارسال شد، این مبالغ برای شناسایی و انجام تحقیقات برای مقابله با سیستم های هوایی بدون خلبان و تهدیدات پیش روی نیروهای آمریکایی اختصاص خواهد یافت.

دیلی تلگراف افزود: «این درخواست تاکیدی براین نکته است که تکنولوژی هواپیماهایِ هدایت شوندهِ کوچکِ تجاری از دست هواداران آمریکا خارج و به چنگ دشمنانش افتاده است».

یک مسئول نظامی آمریکا نیزگفت: «داعش علاوه بر استفاده از این هواپیماهای هدایت شونده جهت تصویر برداری از نیروهای امنیتی عراق، از آن برای مدیریت خودروهای حامل مواد منفجره استفاده می کند».

در این گزارش اشاره نشده است که داعش چگونه به این پهپادها دست یافته است.
217-220
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها