اولین دختر سودانی داعش کشته شد

اولین دختر سودانی داعش کشته شد
يکشنبه 20 تير 1395 - 08:34

یک روزنامۀ سودانی با اعلام کشته شدن اولین دختر سودانی داعش، اطلاعاتی دربارۀ او منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روز شنبه، یک روزنامۀ سودانی نوشت یک دختر سودانی عضو داعش که دانشجوی سال سوم دندان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی و فناوری خرطوم بود، در عراق کشته شد.
روزنامۀ "سودان تریبون" در این باره نوشت: «دختر کشته شده 22 ساله و دانشجوی سال سوم دندان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی و فناوری خرطوم بود. او تابستان 2015 همراه یکی از دانشجویان پسر هم رشتۀ خود به داعش پیوست. او بعدها با آن پسر ازدواج کرد و از او صاحب یک پسر شد. همسر او همچنان در صف داعش می جنگد».
این روزنامه افزود: «تا کنون 35 سودانی عضو داعش در عراق و سوریه، و 20 نفر در لیبی کشته شده اند اما این نخستین بار است که یک دختر سودانی در صف داعش کشته می شود».

روزنامۀ سودانی، همچنین، اشاره کرد که «حدود 150 سودانی، در عراق و سوریه، عضو داعش هستند که 56 نفرشان از دیگر کشورها به داعش پیوسته اند . 45 نفر هم داشجویان پزشکی بوده اند که در 3 مرحله به این گروه پیوسته اند. تا کنون 35 نفر از این افراد کشته شده اند».
دختر سودانی که "روان" نام داشته است، سال گذشته همراه با 18 دانشجوی پزشکی که 3 دختر هم در میانشان بوده از طریق ترکیه خود را به داعش رسانده اند. این گروه با استقرار در مناطق موصل و نینوی در مناطق تحت کنترل داعش خدمات پزشکی ارائه می کرده است.
220

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها