مذاکرۀ مخفیانۀ غرب با دمشق همزمان با جنگ ضد سوریه

مذاکرۀ مخفیانۀ غرب با دمشق همزمان با جنگ ضد سوریه
يکشنبه 20 تير 1395 - 13:37

پس از 5 سال از آغاز بحران و جنگ علیه سوریه، برای نخستین بار هیئتهایی از کشورهای اروپایی در حال سفر به دمشق و دیدار با مسؤولان این کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اعضای یک هیئت اروپایی با سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور  و مسؤولان ارشد این کشور دیدار کردند.

بشار اسد در این دیدار، غرب را به جنگیدن ضد سوریه، و مذاکره مخفیانه با دولت دمشق متهم کرد.
گفته می شود که هدف هیئت پارلمان اروپا به ریاست خاویرکوزو از سفر به دمشق اطلاع از اوضاع سوریه و انتقال آن به مقامات ذیربط خود است.
هیئت پارلمان اروپا با خانم هدیه عباس رئیس مجلس نمایندگان سوریه دیدار کرد و وعده داد که برای لغو تحریم های اروپا علیه سوریه تلاش خواهد کرد.
خاویر کوزو به مداخله اروپا و آمریکا در امور داخلی کشورهای جهان اذعان کرد و گفت که این مداخله ها باید پایان یابد.
کوزو گفت : هدف ما انعکاس واقعیت های سوریه به پارلمان اروپا است . فقط ملت سوریه از حق تعیین سرنوشت خود و انتخاب مسئولان کشورش برخوردار است . حملات تروریستی که امروز دامنگیر سوریه است ، سال 2004 شهروندان بی گناه کشورم اسپانیا را به خاک و خون کشید.
هیئتی به ریاست رئیس سرویس اطلاعاتی ایتالیا نیز چند روز پیش از رم راهی دمشق شده بود.

سفر هیئت های اروپائی به دمشق بیانگر بروز تغییر و تحولی در سیاست های اروپا در قبال سوریه است یا به گفته بشار اسد؛ اروپا سیاست دو گانه ای را درپیش گرفته است زیرا از یک طرف علناً با سوریه اعلام جنگ کرده است و از طرف دیگر مخفیانه با دولت دمشق مذاکره می کند و درپی همکاری است.
هیئتی از پارلمان بلژیک و هیئتی پنج نفره از مجلس ملی (مجلس نمایندگان) فرانسه نیز در چند ماه گذشته وارد دمشق شدند، و با بشار اسد دیدار کردند و هیئت فرانسوی هم از مناطقی در دمشق دیدن کرد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها