اسد چه انتقادی از میهمانانش کرد؟

اسد چه انتقادی از میهمانانش کرد؟
يکشنبه 20 تير 1395 - 21:55

دمشق(العالم) – هیات بلندپایه پارلمان اروپایی برای اولین بار در 5 سال گذشته با "بشار اسد" رییس جمهور و مقام های ارشد سوری ملاقات کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسد در این ملاقات، گفت غرب در ملأ عام با سوریه می جنگد اما پشت پرده نمایندگان خود را برای گفتگو با دولت وسوریه و همکاری با آن به دمشق می فرستد.
هدف از سفر این هیات پارلمانی اروپا که به ریاست "خاویر کاوسو" معاون رییس کمیته امور خارجه پارلمان اروپایی انجام شد، آگاهی از واقعیت اوضاع سوریه و انتقال آن به پارلمان می باشد.

هیات اروپایی همچنین در جریان ملاقات با "هدیه عباس" رییس مجلس سوریه، بر حمایت از این کشور و کمک به آن برای تحقق اهدافش در زمینه رفع تحریم های اعمال شده از سوی اروپا تاکید کرد.
کواسو، قلدر مآبی اروپا و آمریکا علیه کشورهای جهان را محکوم و بر ضرورت مداخله نکردن در امور داخلی تمام کشورهای جهان تاکید کرد.
وی با بیان این که هدف ما از این سفر انتقال واقعیت رویدادهای سوریه به پارلمان اروپاست، خاطرنشان کرد، فقط مردم سوریه هستند که حق تعیین سرنوشت کشور و انتخاب رهبرانشان را دارند، تروریسمی که اکنون سوریه را درنوردیده همان تروریسمی است که در سال 2004 باعث مرگ شهروندان بی گناه کشورم اسپانیا شد. 
چند روز قبل نیز هیات ایتالیایی به ریاست مدیر سازمان اطلاعات این کشور به دمشق آمد و سپس "محمد دیب زیتون" رییس سازمان اطلاعات سوریه نیز راهی رم شد.
این موضوع یا نشانه تغییر سیاست های اروپا در قبال سوریه و یا در چارچوب سیاست یک بام و دو هوایی است که اسد درباره آن به صراحت گفت که کشورهای غربی در ظاهر ضد سوریه می جنگند اما در خفا برای همکاری با آن با یکدیگر مسابقه می دهند. 
اسد خاطرنشان کرد، آنان با ابزارهای سیاسی به ما حمله می کنند سپس مسئولینشان را برای گفت و گو با ما در زمینه مسائل امنیتی به شکل مخفی اعزام می کنند، آنان نمی خواهند آمریکا را خشمگین سازند، عمده مسئولین غربی آن چیزی را می گویند که واشنگتن می خواهد.    
تا کنون هیات های اروپایی متعددی به دمشق آمده اند که مهمترین آن هیات پارلمانی بلژیک و هیات 5 نفره مجمع ملی فرانسه است که ضمن دیدار با اسد از مناطق مختلف دمشق دیدن کردند. 
206-211-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها