جهاد اسلامی: سخنان ترکی الفیصل شرم آور است

جهاد اسلامی: سخنان ترکی الفیصل شرم آور است
دوشنبه 21 تير 1395 - 09:24

جنبش جهاد اسلامی در واکنش به سخنان اخیر ترکی الفیصل رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در جمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس، با انتقاد شدید از ریاض تاکید کرد، این سخنان شرم آور، توهین به مقاومت فلسطین و به نفع برنامه های رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جهاد اسلامی با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، ما این سخنان را محکوم و تاکید می کنیم که این ها اتهامات باطل و بی اساسی است که تنها به نفع برنامه های صهیونیستی است که برای حذف مساله فلسطین و گشودن همه پایتخت های عربی و اسلامی به روی اشغالگران تلاش می کند.

لابی صهیونیستی در دولت عربستان

جهاد اسلامی تصریح کرد، به نظر می رسد لابی صهیونیستی در دولت عربستان از طرح فهد در سال 1981 تا طرح عربی سال 2002 درس عبرت نگرفته است که اسرائیل امکان ندارد هیچ نوع صلحی را بپذیرد که حداقل سرزمین و حقوق و حاکمیت را برای فلسطینی ها و قدرت، عزت و کرامت را برای عرب ها تضمین کند.  

سخنان ترکی الفیصل توهین به ملت مسلمان عربستان

جهاد اسلامی سخنان ترکی الفیصل را شرم آور توصیف کرد و گفت: این سخنان به اندازه ای که توهین به گوینده آن و ملت عربستان است توهین به مقاومت و ملت و مساله ما نیست. ملت عربستان از اینکه به نام او از پشت به مقاومت فلسطین به نفع دشمن صهیونیستی خنجر زده شود، خوشحال نخواهد شد و اخیرا عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به جای حمایت از ملت فلسطین و مسجد الاقصی در برابر تجاوزات پی در پی صهیونیست ها، از خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی سخن گفت.

این جنبش افزود: ما به آن ها می گوییم اگر از کمک به فلسطین و ملت آن عاجز هستید به جبهه اسرائیل برای محکوم کردن قربانی و ائتلاف با جلاد ملحق نشوید زیرا ملت عرب و مسلمان عربستان نخواهد پذیرفت که راه صهیونیست ها را به مکه و مدینه منوره از روی ویرانه های فلسطین و قدس و مسجد الاقصی باز کنید.

جنبش حماس نیز اتهامات ترکی فیصل در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس را که مدعی شده بود ایران از حماس و جهاد اسلامی با هدف ایجاد هرج و مرج در منطقه حمایت به عمل می آورد، محکوم کرد.

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها