"ترزا می"، دومین نخست وزیر زن انگلیس کیست؟

سه شنبه 22 تير 1395 - 09:47

پس از اعلام تصمیم "دیوید کامرون" برای تقدیم استعفای خود در روز چهارشنبه، اکنون "ترزا می" خودش را برای تصدی این پست آماده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ترزا می پس از "مارگارت تاچر"، دومین زنی است که در انگلیس به سمت نخست وزیری می رسد.

"ترزا می" که تا پیش از این وزیر کشور انگلیس بود، در اکتبر 1956 به دنیا آمد و تحصیلات خود را در شهر آکسفورد در شمال لندن تکمیل کرد.
می پس از آنکه نامزد ریاست حزب کارگر انگلیس و تصدی پست نخست وزیری شد، در نهایت پس از کناره گیری اندریا لیدسوم وزیر انرژی از این رقابت، اکنون جانشین دیوید کامرون می‌شود.
بی بی سی تأکید کرد که می در بین وزرای انگلیسی رکورد طولانی‌ترین دوره تصدی پست وزارت کشور را در تاریخ این کشور دارد.
نام وی در سال 2013 و پس از موفقیتش در پرونده اخراج "ابو قتاده" (از سران جریان سلفی افراطی) از انگلیس و تبعید او به اردن، بر سر زبانها افتاد.
می متعهد شده است، اعضای حزب محافظه کار را که طرفدار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند، و همچنین کسانی را که در این حزب خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا می‌باشند، متحد کند.
ترزا می از سیاست نوسازی حزب محافظه کار حمایت کرده است، و اکنون به عنوان شخصیت سیاسی قدرتمندی در کشورش شناخته می‌شود.
ترزا می با وجود حمایت از باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا و پشتیبانی از دیوید کامرون؛ پیش از همه پرسی درخصوص این موضوع، نقش کمرنگی را در این زمینه در صحنه سیاسی ایفا کرد.
اما وی پس از نامزد شدن برای ریاست حزب کارگر وعده داد که به نتیجه همه پرسی احترام بگذارد.
می تأکید کرد که باید به نتایج همه پرسی احترام گذاشت و هیچ تلاش محرمانه‌ای برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا و یا عضویت در آن وجود نخواهد داشت.
وی همچنین وعده داده است که تا پیش از سال 2020 انتخابات سراسری برگزار نخواهد شد، و اقدامی برای تصویب بودجه اضطراری برای جبران هزینه‌ها و خسارتهای ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت نخواهد گرفت.
ترزا می متعهد شده است که ماده 50 توافقنامه لیسبون را برای آغاز مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا قبل از پایان سال 2016 اجرایی نکند، تا از این طریق همه فرصت داشته باشند با مواضع آشکار درخصوص چگونگی آغاز مذاکرات، در این مذاکرات شرکت کنند.
می درخواست کرده است که شرکتهای انگلیسی بتوانند طبق اصل آزادی تردد افراد و کالاها، به بازاری یکپارچه دست یابند، البته با توجه به موضوع ضرورت کنترل مرزها و مقابله با ورود مهاجران از کشورهای اروپایی به انگلیس.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها