ماجرای اسارت خبرنگار العالم در یمن

ماجرای اسارت خبرنگار العالم در یمن
سه شنبه 22 تير 1395 - 15:15

رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی باگذشت بیش از یک سال از آغاز حملات تجاوزکارانه این کشور به یمن و نرسیدن به اهداف خود، اکنون به دنبال آن هستند تا از طریق شایعه و خبرسازی شکست‌هایشان را در مقابل کمیته‌های مردمی و ارتش یمن جبران کنند.

رسانه‌های مختلف یمنی از جمله سایتهای "نبض حضرموت"، "یمن وویس" و ...، روز سه شنبه با انتشار خبری مدعی شدند: "صنعا پایتخت یمن صبح امروز با پیروزی‌های جدید ارتش ملی که مورد حمایت مقاومت مردمی است بیدار شد، و این نیروها کوه القرن را تحت کنترل درآورده و شماری از نیروهای مسلح را کشتند و چندین نفر از جمله تیم خبری شبکه المسیره و خبرنگار شبکه العالم ایران را به اسارت گرفتند."
این رسانه‌ها با معرفی فردی به نام "عبداله الشندقی" تحت عنوان سخنگوی گروه موسوم به "مقاومت صنعاء" ادعا کردند: "نیروهای ارتش و مقاومت مردمی کوه القرن را که تحت کنترل حوثی‌ها و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح در شهر نهم (40 کیلومتری شرق صنعا) بود، تحت کنترل درآوردند".
این رسانه‌ها همچنین از درگیری سنگین عناصر وابسته به عربستان با نیروهای یمنی در شهر نهم خبر داد و مدعی شد که این عناصر توانستند 15 تن از نیروهای انصارالله را به اسارت بگیرند، و این درگیری‌ها چند ساعت پس از سفر عبدربه منصور هادی به استان مأرب صورت گرفت.
"علی الذهب" مدیر دفتر شبکه خبری العالم در صنعا گزارش داد، رسانه های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری از صبح امروز (سه شنبه) در حال انتشار این شایعه هستند که خبرنگار العالم به همراه تیم خبری شبکۀ المسیره در منطقه "نهم" به اسارت عناصر مسلح درآمده اند.
وی افزود: تیم خبری شبکه العالم همگی سالم هستند و به تازگی برای اطمینان خاطر از سلامتشان، با همۀ آنان تماس داشته‌ام.
علی الذهب، انتشار این‌گونه شایعه‌ها را در راستای حملات تبلیغاتی و تحریک آمیز رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی علیه شبکه العالم و همچنین رسانه‌های مخالف متجاوزان دانست.
شبکۀ خبری العالم 5 تیم خبری رسمی در مناطق مختلف یمن دارد که به صورت مستمر در حال پوشش اخبار این کشور هستند.

پربیننده ترین خبرها