رای دادگاه صهیونیستی برای مجری عملیات قدس

رای دادگاه صهیونیستی برای مجری عملیات قدس
سه شنبه 22 تير 1395 - 15:25

دادگاه رژیم صهیونیستی بلال ابوغانم، مجری عملیات قدس، را به سه بارحبس ابد،60 سال حبس و پرداخت یک میلیون و 900هزار شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل ازمرکزاطلاع رسانی فلسطین، "بلال ابوغانم" شهروند فلسطینی ساکن قدس اشغالی که در واکنش به حملات شهرک نشینان به مسجد الاقصی و آتش زدن یک خانواده فلسطینی به دست تندروهای صهیونیستی، با پیوستن به انتفاضه قدس در عملیاتی معروف به "عملیات اتوبوس" شماری از صهیونیست ها را کشته و یا زخمی کرده بود، روز دوشنبه از سوی دادگاه صهیونیستی به سه بار حبس ابد، 60سال حبس و پرداخت یک میلیون و 900 هزار شیکل محکوم شد.

دادگاه رژیم صهیونیستی؛ لیست اتهامات بلال ابوغانم از فعالان جنبش حماس را کشتن سه صهیونیست و زخمی کردن 11 نفردرعملیاتی در تاریخ 22 مهرماه 1394 (13 اکتبر 2015) اعلام کرده است.

رژیم صهیونیستی در خصوص جزئیات این عملیات خاطرنشان کرده است که "ابوغانم" و (شهید) "بهاء علیان" پیش از اجرای این عملیات درباره حملات نیروهای اسراییلی و شهرک نشنیان به مسجد الاقصی واقدام تندروهای یهودی در آتش زدن خانه و اعضای خانواده "دوابشه" گفت وگو و مشورت کرده، و برای اجرای این عملیات یک هفت تیر به مبلغ 20 هزار شیکل خریداری کردند.

در گزارش رژیم صهیونیستی آمده است که " با حضور این دو فلسطینی در محل اجرای عملیات، ابوغانم به روی شهرک نشنیان در انتهای اتوبوس تیراندازی کرد وعلیان نیز با چاقوی خود عملیات را ادامه داد تا جایی که تمامی گلوله های هفت تیرعلیان شلیک شد."

بلال ابوغانم در پیامی که قبلا ازداخل زندان بئرالسبع ارسال کرده گفته بود: " من و دوستم شهید علیان پیش از کشتن سرنشینان اتوبوس، افراد مسن و کودکان را از اتوبوس پیاده کردیم."
وی در پیام خود خاطرنشان کرد: "به خاطر اعتقادات مذهبی و فرهنگی گروه های مقاومت فلسطین ازکشتن کودکان و افراد سالخورده خودداری کردیم."
ابوغانم افزود: "این عملیات در پاسخ به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن زنان فلسطینی بود."
عملیات مذکور، نقطه عطفی در انتفاضه قدس به شمار می آید، به گونه ای که محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم ریخت به طوری که مجبور شد از انتشارجزئیات آن خودداری کند.
رژیم صهیونیستی دراقدامی غیر انسانی به مجازات خانواده عاملان این عملیات پرداخت و منازل آنان را تخریب و از تحویل پیکر شهید بهاء علیان به خانواده وی خودداری کرد.

"بهاء علیان"  که اجرای طرح تشکیل طولانی ترین زنجیره انسانی در کنار دیوارهای قدس با مشارکت 7 هزار نفر را به وی نسبت می دهند، اهل بیت المقدس و ساکن جبل المبکر بود، وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی مطالبی نوشته که به "10 وصیت" مشهوراست.
217 ـ 211 

پربیننده ترین خبرها