دردسرهای خرید هزاران دلاری همسر اردوغان!

دردسرهای خرید هزاران دلاری همسر اردوغان!
چهارشنبه 23 تير 1395 - 10:39

خریدهای چند هزار دلاری همسر اردوغان در بازارهای لهستان در حاشیه اجلاس ناتو حمله شدید و بی سابقه ای در رسانه های گروهی ترکیه و شبکه های اجتماعی علیه او ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه القدس العربی، مطبوعات و سایت های خبری ترکیه اعلام کردند که "امینه"، همسر رجب طیب اردوغان، در حاشیه اجلاس ناتو با حضور در یکی از بازارهای مشهور شهر ورشو به مدت دو ساعت، اقدام به خرید برخی از اسباب و وسایل قدیمی و دکوراسیون به ارزش 147 هزار لیره ترکیه، معادل بیش از 50 هزار دلار، کرده است.

ویدئوی منتشر شده امینه همسر اردوغان را در حال خرید و انتقال وسایل خریداری شده به خودروهای سیاه رنگ ریاست جمهوری ترکیه در بازار ورشو نشان می دهد. البته محافظان شخصی و نیروهای پلیس لهستان اورا همراهی می کنند. مطبوعات ترکیه این خبر را به نقل از رسانه های لهستانی باز نشر داده اند.

این اقدام همسر اردوغان با واکنش شدید هزاران نفر از شهروندان ترکیه و کاربران ترک در شبکه های اجتماعی مواجه شده و هشتگ هایی با این موضوع در توییتر ایجاد شده است.

شهروندان ترکیه در هشتگ هایی مانند "امینه خرید می کند و مردم هزینه می دهند" با حمله شدید به همسر رئیس جمهور، خواستار آ شدند که پول ها برای فقرا، نیازمندان و آموزش هزینه شود نه حیف و میل آن در شرایط دشوار اقتصادی ترکیه.

یکی از کاربران در توییتر نوشت: «خرید 147 هزار لیره ای، حقوق رئیس جمهور 32 هزار لیره، حقوق معلم 3 هزار لیره و متوسط دستمزدها 1300 لیره». یکی دیگر از کاربران نوشت: «147 هزار لیره، مجموع حقوق 100 ماه یک کارمند با درآمد متوسط است».

یک کابر دیگر توویتر نیز در انتقاد از خریدهای همسر اردوغان نوشت: «15 دقیقه خرید بانوی اول ترکیه نیازمند حقوق یکسال هشت معلم ترک است».

برخی دیگر از شهروندان ترکیه نیز تصاویر خانواده های فقیر این کشور را در توییتر منتشر کردند و گفتند که وقتی صدها هزار خانواده ترکیه قوت روزانه خود را ندارند، همسر رئیس جمهور ده ها هزار دلار خرید می کند.

برخی نیز تصاویر ویدئویی از خریدهای سابق امنیه، از جمله در بازارهای بلژیک، را منتشر کردند.

این درحالی است که در ماه های گذشته اقدام اردوغان در احداث کاخ جدید ریاست جمهوری با هزینه 650 هزار دلار با مساحتی بالغ بر 200 هزار متر مربع و 1000 هزار اتاق و خرید هواپیمای ریاست جمهوری به ارزش 179 میلیون دلار بحث و جدل های سیاسی و اقتصادی را در ترکیه در خصوص حیف و میل اموال دولتی به همراه داشته است.

مراسم پر زرق و برق جشن ازدواج سمیه دختر اردوغان با حضور شش هزار میهمان نیز به نوبه خود با انتقاد در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

6-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها