رفتارغیر انسانی فرانسه با کودکان پناهجو

چهارشنبه 23 تير 1395 - 18:11

فرانسه (العالم) – دادگاه حقوق بشر اروپا از فرانسه به خاطر بازداشت موقت چند روزه کودکان خارجی قبل از اخراج آنان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه "العالم"، قضات اروپایی گفتند که محروم کردن کودکان و خانواده هایشان از آزادی، رفتاری غیر انسانی و توهین آمیز و مغایر با پیمان حقوق بشر اروپایی است.
دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد که برخی از کشورهایی که به اصطلاح پرچمدار دفاع از حقوق بشر هستند در برابر نقض آن سکوت کرده اند.  
دادگاه اروپا، محروم کردن کودکان و خانواده هایشان از آزادی را غیر انسانی و توهین آمیز قلمداد کرد. 
قضات اداری با بررسی پرونده 5 خانواده خارجی که چنین رفتاری با آنان شده است، خاطرنشان کردند این محرومیت مغایر با پیمان حقوق بشر اروپاست.  
این 5 پرونده در واقع شامل نقض حقوق کودکانی است که بزرگترین آنان فقط چهار ساله است موضوعی که باعث شد قضات، دولت فرانسه را به پرداخت 10 هزار دلار به خانواده های آنان برای جبران زیان معنوی وارد شده، بپردازند.
سازمان غیر دولتی "لا سیماد" که به خارجی های مقیم بازداشتگاه های اداری در فرانسه کمک می کند، اعلام کرد: بازداشت اشخاص کم سن و سال در بازداشتگاه های اداری که در سال های گذشته کاهش یافته بود، دوباره افزایش یافته و با این که شمار اینگونه بازداشت ها در سال 2014 میلادی 45 نفر بود در سال 2015 به 105 نفر رسید.
کوتاهی پاریس در مواجهه با پناهجویان 
بسیاری از سازمان های مدافع حقوق بشر فرانسه را متهم کردند که پس از مخالفت با ساز و کار تقسیم پناهجویان در اروپا دروازه های خود را به روی آنان بسته است.
سازمان های مزبور گفتند که دولت فرانسه ضمن عدول از آنچه وعده داده بود، صدها خانواده پناهجو را در خیابان ها و میادین شهرهای این کشور بدون سرپناه یا خدمات رسانی رها کرده و به همین دلیل پناهجویان ساکن اردوگاه های فرانسه به ویژه اردوگاه "کالیه" با شرایط دشواری مواجهند.  
206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها