هشدارصدر درباره هرگونه تعرض به تظاهرکنندگان

هشدارصدر درباره هرگونه تعرض به تظاهرکنندگان
پنج‌شنبه 24 تير 1395 - 11:15

رهبر جریان صدر اعلام کرد که برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز به قوت خود باقی است و هیچ گونه تعرضی به هیچ شهروندی را نخواهد پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از شبکۀ "السومریه نیوز"، مقتدی صدر در سخنرانی عصر دیروز، چهارشنبه، در میدان التحریر بغداد تأکید کرد که تظاهرات در موعد مقرر (فردا، جمعه) برگزار خواهد شد و این تظاهرات، مسالمت آمیز خواهد بود.
صدر افزود: "پیام ما، در وهله اول پیام صلح است و بعد، اصلاحات. من اجازه تعرض به هیچ شهروندی را نمی دهم و هر کس که به هر شهروندی در بغداد حمله کند از نظر ما مطرود است و هیچ ارتباطی با ما ندارد".
وی هدف خود از سفر به بغداد را دادن اطمینان به ارتش و پلیس و نیروهای امنیتی دانست و از هواداران خود خواست به هنگام تظاهرات، لباس نظامی نپوشند.
گفتنی است مقتدی صدر عصر روز سه شنبه 22 تیرماه (12 ژوییه) به منظور بازدید از محل انفجار انتحاری در الکراده، وارد بغداد شد.
در انفجار انتحاری الکراده که هفته پیش به وقوع پیوست، ده ها نفر کشته و زخمی شدند.
صدر روز دوشنبه 21 تیرماه (11 ژوییه) شهروندان عراقی را به شرکت درتظاهرات بزرگ در روز جمعه آینده در اعتراض به "فساد و ظلم" و برای برکناری تمام مسئولان فاسد دعوت کرده بود. وی از هواداران خود خواسته بود این تظاهرات را بدون پرچم و پلاکارد و عکس برگزار و از هر گونه شعاری که گویای وطن پرستی نیست دوری کنند.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها