هشدار یکی از مراجع تقلید عراق به دولت العبادی

هشدار یکی از مراجع تقلید عراق به دولت العبادی
جمعه 25 تير 1395 - 11:49

آیت الله قاسم طائی یکی از مراجع تقلید دولت عراق را از دنباله روی از مطالب دیکته شده توسط آمریکا مبنی بر وارد کردن بیش از 500 سرباز آمریکایی به عراق و سپردن پایگاه هوایی القیاره به آنها برحذر داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم به نقل از سایت شکبه السومریه، آیت الله طائی تاکید کرد: این موضوع مانع از آن می شود که نیروهای الحشد الشعبی به عنوان نیروهای پیشگام در آزادسازی شهر موصل از چنگال گروه تروریستی داعش مشارکت داشته باشند.
طائی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب افزود: سپردن این پایگاه هوایی به نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا تداعی کننده این سوال در اذهان است که ما چرا نیروهای عراق این پایگاه را آزاد کردند و تروریست ها را از آن بیرون راندند و خطوط امدادرسانی تروریستها به استان ها را قطع کردند.
وی خاطرنشان کرد: وزیر دفاع باید در این خصوص پاسخگو باشد . اگر آمریکایی ها این پایگاه را به اشغال خود درآورند در آن صورت ارتش عراق تحت سلطه آمریکایی ها قرار خواهد گرفت و در نتیجه ارتش عراق در راستای استراتژی آمریکا حرکت خواهد کرد واوضاع سیاسی کشور در جهت تحقق یافتن اهداف آمریکا در عراق پیش خواهد رفت و چه بسا جنگنده های عراق نتوانند از این پایگاه استفاده کنند و در این صورت نیروی هوایی کشور نخواهد توانست بر فراز شهر موصل به پرواز درآید.
وی اظهار داشت: این اقدام یک تهدید آشکار برای نیروهای مردمی عراق و در هم کوبیدن آنها به شمار می رود و الحشد الشعبی نخواهد توانست در آزادسازی موصل مشارکت کند و این دستاورد به نام آمریکا البته با استفاده از امکانات عراق ثبت خواهد شد.
آیت الله طائی دولت عراق را مسوول پیامدهای وخیم حاصل از مورد هدف واقع شدن الحشد الشعبی و یا کاهش نقش آن در آزادسازی موصل دانست.
اشتون کارتر وزیر جنگ آمریکا در یازدهم ژوئیه 2016 اعلام کرد کشورش نزدیک به 500 سرباز دیگر به عراق جهت کمک به نیروهای عراقی در آزادسازی شهر موصل از چنگال گروه تروریستی داعش در سال جاری میلادی اعزام خواهد کرد. 
در همین رابطه هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و فرمانده الحشد الشعبی اظهارات کارتر را مردود دانسته و خاطرنشان کرد: عراقی ها می توانند موصل را آزاد کنند و حاضر نیستند آمریکایی ها را جایگزین داعش کنند.
209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها