روسیه: همکاری نظامی با آمریکا بررسی نشده است

روسیه: همکاری نظامی با آمریکا بررسی نشده است
جمعه 25 تير 1395 - 13:56

سخنگوی رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که در جریان سفر وزیرامورخارجه آمریکا به این کشور، موضوع همکاری مستقیم نظامیان دو کشور در سوریه بررسی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "دیمیتری پسکوف" روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: درخصوص سرنوشت بشار اسد، موضع شناخته شدۀ روسیه تغییری نکرده است.
وی در این کنفرانس که پس از ملاقات "جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه برگزار شد، افزود: روسیه بر ضرورت ادامۀ مذاکرات سوریه تأکید دارد، و فرایند ژنو را تنها راه حل سیاسی می‌داند.
پسکوف با این حال از ارائه ارزیابی درخصوص پیشرفت دوطرف در مذاکرات خودداری کرد و گفت، وزرای امورخارجه روسیه و آمریکا نتایج دیدارشان را روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام می‌کنند.
سخنگوی کرملین اظهار داشت: در ملاقات پوتین و کری،  پیامدهای بحران سوریه و روش‌های مختلف برای همکاری در این زمینه بررسی شد، ولی دو طرف به موضوع همکاری مستقیم بین نظامیان روس و آمریکایی در نبرد علیه تروریسم در سوریه نپرداختند.
وی افزود: تبادل اطلاعات بین نظامیان (آمریکایی و روس) ادامه دارد، ولی متأسفانه تا این لحظه نتوانسته‌ایم به آغاز همکاری واقعی جهت افزایش فعالیت‌ها و تلاش‌ها برای نبرد علیه تروریسم در سوریه نزدیک شویم.

پربیننده ترین خبرها