سوریه نظر خود را دربارۀ بازگشت به اتحادیۀ عرب اعلام کرد

سوریه نظر خود را دربارۀ بازگشت به اتحادیۀ عرب اعلام کرد
جمعه 25 تير 1395 - 19:00

وزارت امور خارجه سوریه در پاسخ به اظهارت دبیر کل اتحادیه عرب دربارۀ بازگشت سوریه به این اتحادیه، موضع خود را در این باره اعلام کرد.


به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از پایگاه "آرا نیوز"، وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب، اعلام کرد که سوریه هرگز درخواستی برای باز پس گیری کرسی خود به اتحادیه عرب ارائه نکرده است.
دبیر کل اتحادیه عرب گفته بود: "سوریه برای بازگرداندن کرسی خود، (در اتحادیه عرب) ابتدا باید به توافق داخلی بین دولت و مخالفان دست یابد".
"سانا"، خبرگزاری رسمی سوریه، به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: "سوریه هیچ گاه خواستار بازگرداندن کرسی خود در اتحادیه عرب نشده است؛ این اتحادیه ای است که نقش محرک را برای حمله به لیبی داشته و مسئول اوضاع کنونی در این کشور است و با تحریک برخی کشورهای ذی نفوذ، مواضع مشکوکی در قبال سوریه گرفت و باعث تعمیق بحران و کارشکنی در حل آن شد".
این منبع آگاه ضمن تأکید بر عدم تمایل دمشق برای بازگشت به اتحادیه عرب، گفت: "تا وقتی که اتحادیه عرب، زیر سلطه کشورهایی است که همواره بر ضد سوریه توطئه کرده اند و مسئول آشفتگی و ضعف و چند دستگی در میان کشورهای عربی هستند، دمشق تمایلی به بازگشت به این اتحادیه ندارد».
ابوالغیط گفته بود: "سوریه پس توافق بین دولت و مخالفان، می تواند به عضویت در اتحادیه عرب بازگردد". وی اوضاع سوریه را بسیار پیچیده خوانده و گفته بود که این کشور به همین دلیل نمی تواند در کنفرانس سران عرب حضور یابد.
کنفرانس اتحادیه عرب قرار است در روزهای 25 و 26 ژوییه (4 و 5 مرداد) در نواکشوط، پایتخت موریتانی، برگزار می شود.
208-220

پربیننده ترین خبرها