گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت از سرگرفته می‌شود

گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت از سرگرفته می‌شود
شنبه 26 تير 1395 - 19:55

سخنگوی نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که گفت وگوهای صلح یمن امروز، شنبه، در کویت از سرگرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که گفت وگوهای صلح میان نمایندگان دولت مستعفی عبدربه منصور هادی و جنبش انصارالله یمن ، امروز، شنبه، در کویت از سرگرفته خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی اسماعیل ولد الشیخ احمد، ( نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن) اعلام کرد که نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن که برای دیدار با عبدر به منصور هادی (رئیس جمهور فراری یمن) و قانع کردن دولت وی برای مشارکت در این گفت وگوها به ریاض سفر کرده است، امروز، شنبه، به کویت باز می گردد.

سخنگوی انصارالله نیز با اعلام این که یک هیات از صنعا (هیات ملی) برای شرکت در مذاکرات صلح عازم کویت می شود، تاکید کرد که طرف های ذی‌ربط باید مذاکرات صلح را در تاریخ تعیین شده، ازسر بگیرند.

به گفته منابع نزدیک به دولت مستعفی هادی، ولد الشیخ احمد، به زودی گزارشی از گفت وگوهایی  که در صنعا با انصارالله یمن داشته است، ارائه خواهد کرد.

گفت وگوهای صلح یمن اواخر ماه ژوئن بعد از بیش از دو ماه گفت و گوی بی نتیجه برای توقف جنگ علیه یمن، تعلیق شد. عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روز یک شنبه گذشته این گفت وگوها را تحریم کرد.

به اذعان سازمان ملل متحد تاکنون بیش از 6000 یمنی در جنگ علیه این کشور کشته شده اند، این درحالی است که مجامع بین المللی و سازمان های ذی ربط همچنان در قبال جنایت های هولناک عربستان و ائتلاف تحت رهبری وی، در یمن سکوت کرده اند و مدعیان دفاع از حقوق بشر از کودک‌کش ها در یمن حمایت می کنند.

213 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها