چرا اردوغان به‌جای آنکارا به استانبول رفت؟

چرا اردوغان به‌جای آنکارا به استانبول رفت؟
شنبه 26 تير 1395 - 21:15

رئیس جمهور ترکیه به دنبال ناآرامی‌های ناشی از کودتای ناکام ارتش در شب گذشته، ترجیح داد که به جای آنکارا، پایتخت، ابتدا در استانبول دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان برای این کار خود چند دلیل داشت از جمله این که ترجیح داد به دلیل سیطرۀ ارتش بر آنکارا و بسته بودن فرودگاه های پایتخت، به استانبول برود تا تعداد بیشتری از طرفدارانش گرد او جمع شوند.
تارنمای "الیوم السابع" در این زمینه نوشت: وقتی اردوغان از مردم خواست که در اعتراض به حوادث دیشب به خیابان ها بیایند؛ طرفدارانش در میدان تقسیم در مرکز استانبول جمع شدند زیرا بیشتر هواداران اردوغان که از طرفداران گروه اخوان المسلمین هستند؛ همیشه در استانبول، پایتخت امپراتوری عثمانی -که اردوغان برای احیای آن تلاش می کند- حضور دارند.

در مناسبت های مختلف، همواره دهها هزار نفر از طرفداران اردوغان به استانبول می روند تا پای سخنان و سخنرانی های او بنشینند و با برپایی تظاهرات در برابر راهپیماییِ مخالفان حکومت، قدرت نمایی کنند. برای این منظور صدها اتوبوس، آنها را در حالی که پرچم های ترکیه و حزب عدالت و توسعه را در دست دارند به این شهر منتقل می کند.

اغلب این طرفداران که در تظاهرات شرکت می کنند، مرد هستند، اما تعدادی زن غیرمحجبه نیز در میان آنان دیده می شود.

202 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها