کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند؛

رسوایی حمایت 2 شبکۀ عربی از کودتاچیان در ترکیه!

رسوایی حمایت 2 شبکۀ عربی از کودتاچیان در ترکیه!
يکشنبه 27 تير 1395 - 12:28

کاربران عرب در شبکه‌های اجتماعی، شبکۀ "اسکای نیوز" عربی در امارات و "العربیه" عربستان سعودی را به حمایت از کودتای نافرجام در ترکیه متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت عربی 21، کاربران شبکه‌های اجتماعی تأکید کردند که نحوۀ پوشش اخبار کودتای نافرجام ترکیه در شبکه اسکای نیوز عربی، بیانگر رویکرد و خواست مسؤولان دولت امارتی است، به صورتیکه مشخص بود این شبکه در نخستین ساعات کودتای نافرجام از این ماجرا خوشحال بود و از کودتاچیان حمایت می‌کرد.
"وائل قندیل" روزنامه نگار مصری در همین رابطه نوشت: این کوتا با پشتیبانی اسکای نیوز امارات برای شما ارائه می‌شود ..
فعالان عرب همچنین به شدت از شبکه سعودی العربیه به دلیل نحوۀ پوشش رویدادهای کودتای نافرجام ترکیه انتقاد کردند.
به گفته فعالان عرب، شبکه‌های اسکای نیوز و العربیه در پوشش رویدادهای کودتای نافرجام ترکیه، به صورت آشکار در حال تبیلغ برای کودتاچیان بودند؛ و گویندگان این دو شبکه به نحوی اخبار را بیان می‌کردند که گویا کودتا در ترکیه به نتیجه رسیده است.
به گفتۀ ناظران، العربیه و اسکای نیوز به صورت شتابزده خبرهای دروغی را به نقل از منابع غربی منتشر کردند که یکی از آنها درخواست پناهندگی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه از آلمان بود، ولی پس از مدتی این خبر را حذف کردند.
ناظران خاطرنشان کردند که این دو شبکه بعد از شکست کودتا، رویکرد خبرهای‌شان دربارۀ رویدادهای ترکیه را تغییر داده و مانند دیگر رسانه‌ها شدند.
"ترکی الدخیل" مدیر شبکه العربیه در واکنش به انتقادهای شدید از این شبکه به دلیل نحوه پوشش رویدادهای کودتای نافرجام ترکیه، ادعا کرد: "العربیه مانند دیگر شبکه‌ها، اخبار را همانطوری نقل کرد که در شبکه‌های ترکیه مطرح شد."
وی افزود: "ما از کودتا خوشحال نشدیم و از شکست آن نیز خوشحال نبودیم. ما یک شبکه خبری هستیم، و خوشحالی و ناراحتی وظیفه ما نیست".!
"فایز الرسلانی" فعال رسانه‌ای در پاسخ به مدیر شبکه العربیه نوشت: هنگامی‌که ترکیه‌ای‌ها شعار می‌دهند، شما می‌گویید نمی‌دانید  این شعارها در حمایت از کودتا است یا ضد آن.
وی در اشاره به اینکه مجری شبکه العربیه، هنگام پخش رویدادهای کودتا، نگفت شعارهای مردم ضد کودتا بود، افزود: آیا شبکه‌ای در سطح العربیه مترجم ندارد؟!
وی افزود: همه مجری‌ها در اظهار نظرهایشان نوید (پیروزی) می‌دادند، و اخباری را تکرار می‌کردند که نادرست بودن آن‌ها ثابت شده بود. مصداقیت شما در حد صفر است، و بهترین راه حل، حذف شبکۀ فریبکار شما است.
"حاتم المسحل" هم نوشت: العربیه خودش مسؤولیت اخبار را برعهده می گرفت و اعلام می کرد که "اکنون بیانیه ارتش ترکیه!! جمعیت بسیاری که به نظر می آید حامی کودتا هستند و ... این تحلیل رویدادها است، و نه نقل اخبار. 
"عبدالعزیز الصبیحی" هم خطاب به مدیر العربیه تأکید کرد: ساعت 4 بامداد همه مردم ترکیه در خیابان‌ها بودند، درحالیکه مجری شما می‌گفت مردم به خیابانها نیامده و حرف ارتش را گوش کرده‌اند!!
فعالان عرب همچنین نحوه پوشش اخبار ترکیه در شبکه اسکای نیوز امارات را مورد تمسخر قرار دادند، چرا که این شبکه با انتشار تصویری از تانک‌های کودتاچیان در خیابان‌ها، مدعی شد که مردم از آن‌ها استقبال کرده‌اند.
یک فعال به نام "ترکی الشلهوب" با انتشار عکسی از درگیری شهروندان با کودتاچیان، زیر آن نوشت: مشخص است که استقبال بسیار گرمی صورت گرفته.

خبر شبکه اسکای نیوز امارات مبنی بر درخواست پناهندگی اردوغان از آلمان

ادعای اسکای نیوز امارات درخصوص کنترل ارتش ترکیه بر استانبول

 

پوشش رویدادهای ترکیه در شبکه سعودی العربیه به نقل از کودتاچیان

 

ادعای اسکای نیوز امارات درخصوص استقبال مردم از تانکهای ارتش در خیابانها

 

ادعای العربیه عربستان به نقل از کودتاچیان مبنی بر اینکه ارتش قدرت را به دست گرفته است

 

 

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها