تصاویر: تب سلفی با تانک در خیابان‌های ترکیه

تصاویر: تب سلفی با تانک در خیابان‌های ترکیه
دوشنبه 28 تير 1395 - 18:03

بعد از آن که خبر کودتا توسط عده ای از افسران ارتش، در ترکیه منتشر شد و هزاران شهروند ترک در پاسخ به دعوت رئیس جمهور برای دفاع از مشروعیت نظام به خیابان ها رفتند، رفته رفته با آرام تر شدن اوضاع بازار سلفی گرفتن با تانک هایی که به یک باره در خیابان ها سبز شده بودند هم رونق گرفت.

به گزارش پایگاه خبری العالم، اگرچه ترکیه در 50 سال اخیر شاهد وقوع 4 کودتا بوده اما نسل جدید که تجربۀ این موضوع و پیامدهای آن، از جمله ظاهر شدن تانک در خیابان ها، را نداشتند، به سلفی گرفتن و تفریح با این ادوات جنگی پرداختند.
شورشیان ارتش ترکیه از تانک و بالگردهای نظامی در تلاش خود برای سرنگونی دولت رجب طیب اردوغان استفاده کردند.
طرفداران اردوغان با پریدن روی تانک ها و قرار دادن سنگ های بزرگ جلوی شنیِ آنها، از حرکتشان جلوگیری کردند و در حالی که پرچم ترکیه را در دست داشتند روی تانک ها عکس یادگاری گرفتند.

 

 

در برابر خشم طرفداران اردوغان، پلیس اجازه داد که شهروندان برای حمایت از نیروهای نظامی، مخصوصا در استانبول، وارد عمل شوند.

 


روی پل بوسفور، بعد از آن که شرکت کنندگان در کودتا عقب نشینی و فرار کردند و ادوات نظامی خود را جا گذاشتند فرصتی برای مردم حاضر در خیابان ها به وجود آمد تا عکس بگیرند که البته بازار سلفی گرفتن در این میان داغ تر بود.

 


سلفی گرفتن با تانک ها به گردشگران هم سرایت کرد؛ زیرا آنها در فاصلۀ یک شب تا صبح با واقعۀ مهمی مانند کودتا روبرو شدند و از ترس خشونت های احتمالی نتوانستند گشت و گذار خود را تکمیل کند. آن ها در عوض در مراکز تجمع مردم که امن تر به نظر می رسید حاضر شدند و همراه آنها با تانک ها سلفی گرفتند.

 


موج سلفی گرفتن با تانک ها در مصر هم دیده شد و آن زمانی بود که ارتش برای دفاع از اموال عمومی و برقراری امنیت در انقلاب 25 ژانویۀ 2011 و ناآرامی های 30 ژوئن 2013 به خیابان ها آمد.
202-220

پربیننده ترین خبرها