پاریس به بقای اسد تمایل یافته است

پاریس به بقای اسد تمایل یافته است
دوشنبه 28 تير 1395 - 18:48

روزنامه "ایزوستیا"، چاپ روسیه، گزارشی دربارۀ تمایل مقامات فرانسوی برای بقای بشار اسد منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "دی بورگو"، عضو کمیته امور بین الملل، دفاع و نیروهای مسلح سنای فرانسه، در گفتگو با روزنامه ایزوستیا نوشت که پاریس پس از عملیات تروریستی در شهر "نیس" به این باور رسیده است که تلاش های جاری برای مبارزه با گروه تروریستی "داعش" از طریق همکاری با روسیه و حمایت موقت از "بشار اسد" باید افزایش یابد. 
به گزارش ایزوستیا، پیشتر اختلاف اصلی میان روسیه و اتحادیه اروپا در سوریه دربارۀ موضعگیری نسبت به اسد بود اما پس از عملیات نیس عمده سناتورهای فرانسه خواستار حمایت موقت از اسد به عنوان رییس جمهور سوریه و همکاری با روسیه برای مبارزه با داعش هستند.
بورگو افزود: "دیگر زمان آن رسیده که اسد، مشکل حساب نشود، باید رابطه با روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه و تمام جهان گسترش یابد".
وی ادامه داد: "ضروری است هماهنگی پویا تری میان اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه باشد، چون داعش یک مشکل جهانی بوده و به همین دلیل ما باید جهت مقابله با آن با یکدیگر همبستگی داشته و همسو شویم".
بورگو افزود که امکان دارد پاریس به زودی، هماهنگی خود را با  پیشمرگ های کرد و نیروهای حکومت سوریه آغاز نماید. 
همچنین "آلان کورفیز" مشاور سابق وزارت دفاع و وزارت کشور فرانسه به این روزنامه گفت که پاریس باید همکاری با نیروهای سوریه برای مبارزه با افراد مسلح را آغاز کند. 
206
 

پربیننده ترین خبرها