گولن یک هفته پیش از کودتا به کدام کشور رفته بود؟

گولن یک هفته پیش از کودتا به کدام کشور رفته بود؟
دوشنبه 28 تير 1395 - 19:24

در حالی که دولت ترکیه فتح الله گولن، مخالف آمریکا نشین اردوغان، را عامل کودتا دانسته است، رسانه های حامی دولت اردوغان اطلاعاتی دربارۀ آخرین سفر گولن پیش از کودتا منتشر کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، پایگاه "وطن" به نقل از منابع امنیتی مدعی شد که "فتح الله گولن"، که مقیم ایالت "پنسیلوانیا"ی آمریکاست، یک هفته قبل از کودتای نافرجام علیه "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه راهی امارات شده بود. وی در این سفر با "محمد دحلان"، از اعضای پیشین جنبش فتح که مشاور امنیتی "محمد بن زاید" است، دیدار کرد. 
پایگاه "وطن" افزود این دیدار بسیار سری بوده اما اولین دیدار نبوده است. مشخص نیست که آیا گولن با محمد بن زاید دیدار کرده است یا خیر.
بر پایۀ این گزارش، دحلان که از فلسطین فراری است، ذو سال قبل با رهبران حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) دیدار کرده و آنان را برای افزایش مخالفت و فشار بر اردوغان یاری داده است.
پایگاه "وطن"، که به جریان اخوان المسلمین نزدیک است، در پایان گزارش خود نوشت امارات امیدوار بود اردوغان در انتخابات شکست بخورد و از طریق صندوق های رای سرنگون شود اما گویا پیروزی اردوغان در انتخابات باعث شد کودتای مستقیم ارتش را طراحی و حمایت نماید.
206-220
 

پربیننده ترین خبرها