دو کشور عرب و یک شخصیت فلسطینی پشت پردۀ کودتا

دو کشور عرب و یک شخصیت فلسطینی پشت پردۀ کودتا
دوشنبه 28 تير 1395 - 19:35

رسانه های حامی اردوغان از دو کشور عربی و یک شخصیت امنیتی فلسطینی به عنوان حامیان اصلی کودتای نظامی در ترکیه یاد کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، پایگاه "وطن"، از رسانه های نزدیک به جریان اخوان المسلمین،  به نقل از یک منبع اطلاعاتی عرب نوشت که ترکیه کاملا مطمئن است برخی از کشورهای عرب در کودتای نافرجام نظامی علیه رییس جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان، دخالت داشته اند که کشورهای امارات و مصر در راس آنها قرار دارند.

این منبع اطلاعاتی افزود: "آنکارا معتقد است که امارات و مصر از سرسخت ترین دشمنان جماعت اخوان المسلمین در جهان عرب هستند و سعی دارند نظام رجب طیب اردوغان را به شکست بکشانند".
او تاکید کرد: "سفارت خانه های ترکیه و دستگاه های اطلاعات سعی دارند شواهد و مدارکی دال بر مشارکت این کشورها در کودتای نافرجام جمع آوری کنند".
منبع یاد شده گفت: "ترکیه هم اکنون در حال تحقیق در خصوص اطلاعات انتشار یافته در ارتباط با سفر فتح الله گولن، مبلغ ترکیه ای و دشمن سرسخت اردوغان، به کشور امارات در هفته گذشته است که گفته می شود به منظور هماهنگی نهایی کودتا انجام شده است .
وی، همچنین، گفت: "ترکیه در حال تحقیق در مورد نقش محمد دحلان، از رهبران فلسطینی جدا شده از جنبش فتح، است که هم اکنون به عنوان مشاور امنیتی محمد بن زاید، ولی عهد ابوظبی، مشغول فعالیت است و همپیمان این کودتای نافرجام است".
او خاطرنشان کرد: "محور یاد شده در حال نبرد با جماعت اخوان المسلمین است".
با وجود این، منبع یاد شده تاکید کرد که ترکیه هنوز در مورد نقش مصر، امارات و دحلان در کودتای نافرجام اطمینان خاطر ندارد اما اگر در این خصوص کسب اطمینان کند در آن صورت دست بسته باقی نخواهد ماند".
گفته می شود مصر در راه صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت کودتا در ترکیه و اقدامات خشونت آمیز و ناآرامی های پس از آن مانع تراشی کرده است.
209-220
 

پربیننده ترین خبرها