مسلمانان فرانسه در هراس بیشتری فرو می‌روند

مسلمانان فرانسه در هراس بیشتری فرو می‌روند
سه شنبه 29 تير 1395 - 08:34

پس از حادثۀ نیس، بسیاری از مسلمانان منطقۀ فقیر نشین "آریان" در این شهر نگران اند که مسئولیت این اقدام متوجه تمام مسلمانان شود و آنان بیش از پیش در معرض تبعیض ها و شکاف های اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، خبرگزاری رویترز نوشت در حالی که داعش مسئولیت حملۀ نیس را بر عهده گرفته و محمد بو هلال، عامل حمله، را از سربازان خود معرفی کرده است، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، اعلام کرد که بو هلال «بسیار سریع به افراط گرایی گرایش یافته بود».
دادستان پاریس نیز، دوشنبه، اعلام کرد اگر چه دلیلی بر ارتباط مستقیم داعش با حملۀ نیس وجود ندارد اما بو هلال، به تازگی، به گروه های افراط گرا گرایش یافته بود.
فرانسه بزرگ ترین اقلیت مسلمان اروپا را در خود جای داده است.
شهر نیس هم در دهه های گذشته دروازۀ ورود مهاجران مستعمرات پیشین فرانسه، از جمله تونس و مغرب و الجزایر، بوده است.
از سوی دیگر، بزرگ ترین گروه از افراط گرایان فرانسوی که به داعش پیوسته اند، از این شهر بوده اند.
در همین راستا، "برژیت جوی"، روانشناس فرانسوی می گوید: «جوانان مسلمانی که از به حاشیه رانده شدن و خشم در قبال جامعۀ فرانسه رنج می برند، به احتمال زیاد از زمینۀ مناسبی برای جذب شدن به گروه های افراط گرا برخوردارند».
این در حالی است که امام جماعت مسجد الفرقان در منطقۀ آریان نیس می گوید گروه های افراط گرا از فقر و به حاشیه رانده شدن افراد مستضعف در این شهر استفاده و آنان را جذب می کنند.
بو بکر بکری می افزاید: «اگر افراد مستضعف مورد سوء استفاده قرار گیرند، نباید به دین آنان حمله شود بلکه، بر عکس، باید همه در کنار هم از کشور دفاع کنیم». او تأکید می کند: «جنایت، صرف نظر از دین، جنایت است».
به هر روی، مسلمانان فرانسه معتقدند هرگاه حادثه ای در این کشور رخ می دهد، فرانسویان تمام مسلمانان را مسئول آن می دانند.

220-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها