دو "راهبه دزد" دستگیر شدند+عکس

دو
سه شنبه 29 تير 1395 - 19:02

پلیس لبنان، دو تن از تروریست های معروف به "راهبه دزدها" را بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر دادستانی کل نظامی لبنان، دستور بازداشت "عامر" و "سایر میسکاف" را صادر کرد.
به نوشتۀ روزنامه "دیلی استار"، عامر و سایر به عضویت در گروهی تروریستی متهم هستند که به عملیات خرابکاری، آدم ربایی، قاچاق اسلحه می پردازد و با گروه القاعده و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) ارتباط دارد.
این گروه تروریستی، در ماه دسامبر سال 2013، سیزده تن از راهبه ها کلیسای معلولا در منطقۀ القلمون سوریه را ربودند و راهبه های این دیر، به مدت 103 روز، نزد این تروریست ها گروگان بودند، تا این که در ماه مارس سال 2014، آن ها را رها کردند.
تروریست های راهبه دزد، در قبال آزادی راهبه ها، 16 میلیون دلار باج خواهی کردند و قطر، برای به سرانجام رسیدن قرارداد مبادله، میانجی گری کرد.
سایر میسکاف، از اعضای این گروه تروریستی، بخشی از مبلغِ 16 میلیون دلار را خرجِ کرایۀ منزلی در منطقۀ مسیحی نشینِ جبیل کرد و در آن جا با مدارک و اسناد جعلی، پنهان شد.
سایر و عامر، پس از آن شناسایی شدند که سازمان های امنیتی لبنانی، پس از انفجارهای منطقه القاع، تدابیر امنیتی را دوچندان کردند و پناهندگان سوری را به دقت زیر نظر گرفتند. دو تن از کسانی که در مظان اتهام بودند، همین دو برادر بودند که پلیس، پس از مظنون شدن، آن ها را دستگیر کرد.

راهبه ها پس از آزادی

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها