غزه در آستانه فاجعه بزرگ انسانی +ویدیو

چهارشنبه 30 تير 1395 - 19:11

غزه(العالم)- ادامه محاصره ظالمانه باریکه غزه که موجب آلودگی 97 درصدی آب های آشامیدنی این منطقه شده، فلسطینیان این منطقه را با بروز فاجعه بزرگ انسانی مواجه کرده است.

"اسراء البحیصی" خبرنگار شبکه خبری العالم ازغزه گزارش داد، گزارش های بین المللی حکایت از آن دارد که روند فزاینده مشکلات ساکنان غزه به علت آلودگی 97 درصدی آب های آشامیدنی این منطقه در نتیجه ادامه محاصره، ساکنان این منطقه را در آستانه فاجعه انسانی و زیست محیطی قرار داده است.

براساس این گزارش با توجه به این که بخش زیادی از آب های آشامیدنی این منطقه کوچک و پرجمعیت، از سوی رژیم صهیونیستی غارت و مابقی آن آلوده می شود، ساکنان این منطقه در آستانه مواجه شدن با فاجعه انسانی و زیست محیطی قرار گرفته اند.

آلودگی منابع آبی غزه با بمب‌های سمی رژیم صهیونیستی 
رژیم صهیونیستی با غارت آبهای زیر زمینی نوار غزه و استفاده از آنها در طول مرز و آلوده سازی آبهای منطقه به صورت مستقیم با شلیک بمب های سمی در طول جنگ و به صورت غیرمستقیم با ممانعت از ایجاد تصفیه خانه، باعث شده است که این منطقه با بحران انسانی مواجه شود.

آلودگی های باکتریایی و شیمیایی آب های غزه

"ربحی الشیخ" معاون رییس سازمان آب نوار غزه به خبرنگار شبکه العالم گفت: نوار غزه تا بروز فاجعه زیست محیطی و انسانی فاصله زیادی ندارد زیرا منابع آب در نوار غزه محدود است و منابع آبی طرح های موجود نیز مملو از آلودگی های باکتریایی و شیمیایی است که خطرناک ترین آنها ماده نیترات است؛ میزان نیترات آب نوار غزه به 300 میلی گرم در لیتر رسیده است و این در حالی است که استاندارد جهانی آن 50 میلی گرم در لیتر است، این امر باعث افزایش میزان بیماری ها در نوار غزه شده است.

بیماری هایی که کودکان غزه را تهدید می کنند

"خالد الطیبی" مسوول پیگیری پرونده آب‌های آلوده در وزارت بهداشت نوار غزه نیز به العالم گفت: یکی از بیماری ها که بویژه کودکان را تهدید می کند بیماری سیانوز است. این بیماری موجب اختلالات ذهنی در کودکان می شود.

آلودگی 97 درصدی آب های غزه

بدون تردید اعلام این که 97 درصد آبهای باریکه غزه آلوده است، تنها اعلام یک عدد و رقم نیست بلکه هشداری جدی درباره احتمال بروز فاجعه در این منطقه است و رژیم صهیونیستی در حالی این وضعیت را به فلسطینیان تحمیل کرده، که جامعه بین الملل در این خصوص سکوت اختیار کرده است.

213 ـ 211

پربیننده ترین خبرها