مهلت 48 ساعته به داعش برای فرار از منبج

مهلت 48 ساعته به داعش برای فرار از منبج
پنج‌شنبه 31 تير 1395 - 17:35

العالم ـ گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که 48 ساعت به داعشی‌ها مهلت داده است تا از شهر منبج در شمال سوریه خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که از حمایت آمریکا برخوردار است و اغلب اعضای آن را کُردها تشکیل می دهند، روز پنجشنبه، تاکید کرد که 48 ساعت به گروه تروریستی داعش مهلت داده تا از مناطق شهر منبج واقع در شمال سوریه خارج شود.

فرانس پرس با اعلام این خبر نوشت: "شورای نظامی منبج و حومه" وابسته به گروه "نیروهای دموکراتیک سوریه" که شهر را به محاصره درآورده است، در بیانیه ای تاکید کرد: برای حفظ جان غیرنظامیان در داخل شهر و برای جلوگیری از ویرانی شهر، اعلام می کنیم که با طرح خروج افراد محاصره شده داعش در داخل شهر طی 48 ساعت با سلاح های شخصی خود موافقت می کنیم. 

در این بیانیه تاکید شده است که این آخرین و تنها فرصت برای عناصر محاصره شده داعش برای خروج از مناطق و محله های شهر منبج است.

بر طبق این بیانیه، شورای نظامی پس از وصول درخواست‌های کمک متعدد از سوی تشکل های مردم‌نهاد، تصمیم به اقدام نظامی در این منطقه گرفته است.

یکی از فرماندهان این شورا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: شورای نظامی در ابتدا این پیشنهاد را رد کرد، اما پس از اقدام داعش در استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی و نیز فشارهای رسانه ای و همچنین به منظور حفظ جان غیرنظامیان، با این پیشنهاد موافقت کرد.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین سوریه، روز سه شنبه  56 غیرنظامی از جمله چند کودک در حملات ائتلاف آمریکایی به شهر التوخار در نزدیکی منبج کشته شدند.

شورای نظامی در بیانیه خود از ساکنان شهر خواست تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند و برای خروج از شهر و دوری از مناطق درگیری تلاش کنند.

شهر منبح و نیز دو شهر الباب و جرابلس در مرزهای ترکیه پایگاه های گروه تروریستی داعش در استان حلب به شمار می آیند، بویژه شهر منبج که از اهميت استراتژیکی بسزایی برای گروه تروریستی داعش برخوردار است، چرا که خط ارتباطی و امدادرسانی این گروه بين رقه در سوریه با مرزهای ترکيه است.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها