اولویت ترامپ؛ جنگ با داعش یا براندازی اسد؟

اولویت ترامپ؛ جنگ با داعش یا براندازی اسد؟
پنج‌شنبه 31 تير 1395 - 19:55

العالم ـ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ترسیم راهبرد خود در قبال خاورمیانه، متعهد شد تا به جای سرنگونی اسد، به "جنگ با تروریسم" اولویت دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ در گفتگویی با روزنامه "نیویورک تایمز" که امروز پنجشنبه منتشر شد، گفت: گروه تروریستی داعش خطری بسیار بزرگتر از بشار اسد برای امریکا به شمار می آید.

وی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آتی، ترکیه و دیگر کشورهای هم پیمان را که دارای نظامی استبدادی هستند، درباره حملات پاکسازی و یا تعقیب مخالفان و یا نقضهای حقوق مدنی تحت فشار قرار نخواهد داد.

ترامپ افزود: امریکا باید ابتدا مشکلات خود را حل کند، پیش از آنکه بخواهد بر رفتارهای کشورهای دیگر تاثیر بگذارد.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: گمان نمی کنم که ما حق ایراد سخنرانی ها داشته باشیم... به آنچه در داخل کشورمان روی میدهد، بنگرید... چگونه می توانیم سخنرانی کنیم در حالی که برخی با خونسردی به نیروهای امنیتی آتش می گشایند؟

ترامپ در واکنش به کودتای اخیر در ترکیه، با تمجید از رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور افزود: اردوغان توانست کودتا را به جهت مخالف سوق دهد و آن را خنثی کند.

وی تاکید کرد: برخی می گویند که این کودتا، نمایشی و ساختگی بوده است؛ اما من چنین گمان نمی کنم.

نامزد جمهوریخواهان بر این باور است که درصورت انتخاب به عنوان رییس جمهور آمریکا، اردوغان را متقاعد خواهد کرد تا تلاشهای بیشتری برای جنگ با داعش مبذول کند؛ ترامپ در عین حال از اظهارنظر درباره اقدامات انتقام جویانه رییس جمهور ترکیه علیه دشمنانش خودداری کرد.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها