با آمار طلاق 30 درصدی عربستان؛

زنان و مردان سعودی در جستجوی همسر خارجی!

زنان و مردان سعودی در جستجوی همسر خارجی!
پنج‌شنبه 31 تير 1395 - 22:49

العالم ـ وزارت دادگستری عربستان در آماری جدید اعلام کرد که در سال گذشته 3596 مورد ازدواج مردان سعودی با زنان خارجی به ثبت رسیده و این در حالی است که ازدواج زنان سعودی با مردان غیرعربستانی نیز 3352 مورد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برپایه این گزارش آماری، موارد ثبت طلاق و فسخ ازدواج در میان سعودیها در سال گذشته به 40 هزار مورد رسیده است که بدین ترتیب معادل سی درصد ازدواج ها در همان سال است. تعداد ازدواج های ثبت شده بالغ بر حدود 133 هزار مورد بوده است.

به نوشته روزنامه الحیات، در این گزارش تاکید شده است که موارد طلاق صادره از دادگاه های مکه مکرمه به 10345 مورد رسیده است که 26 درصد از مجموع احکام طلاق صادره از دادگاه های عربستان در سال گذشته را شامل می شود. منطقه ریاض با 9470 مورد و 23 درصد، در رتبه بعدی قرار دارد و تعداد طلاق در منطقه شرقیه هم 4727 مورد و معادل 12 درصد از مجموع موارد طلاق در کل کشور بوده است. این سه منطقه در صدر فهرست طلاق قرار دارند.

در این گزارش همچنین آماری از مجموع آمار طلاق مردان سعودی از زنان غیرعربستانی در سال گذشته، تهیه شده که تعداد آنها بالغ بر 1593 مورد است، این در حالی است که 700 مورد طلاق هم میان مردان غیرعربستانی و زنان سعودی به ثبت رسیده است و آمار طلاق مردان و زنان غیرعربستانی مقیم این کشور نیز به 3686 مورد می رسد.

وزارت دادگستری عربستان، اما، علت رقابت زنان سعودی با مردان کشور برای ازدواج با خارجی ها را ذکر نکرده است... شاید فرار از واقعیت ها و یا رهایی از خشونت مردان سعودی آنها را به این کار وامی دارد؛ یا چه بسا رؤیای خروج از زندان بزرگ آل سعود را در سر دارند؛ رژیمی که به زنان احترام نمی گذارد و آنها را موجود درجه دو می داند!

7- 210

پربیننده ترین خبرها