روسیه پایگاه آمریکا و انگلیس را بمباران کرد

روسیه پایگاه آمریکا و انگلیس را بمباران کرد
جمعه 1 مرداد 1395 - 19:36

العالم - جنگنده های روسیه پایگاه هایی را که نیروهای ویژۀ آمریکا و انگلیس در سوریه از آن استفاده می کردند، بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامۀ آمریکایی "وال استریت ژورنال"، روز جمعه، گزارش کرد که جنگنده های روسیه پایگاهی در سوریه را که نیروهای ویژۀ آمریکا و انگلیس ماه گذشته از آن استفاده کرده بودند، و یک پایگاه دیگر را که با "سی آی ای" مرتبط بود، بمباران کرده اند.
این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت این حملات در 16 ژوئن و 12 ژوئیه و بدون اعلام قبلی انجام شده و هدف از آن اعمال فشار روسیه بر آمریکا برای همکاری بیشتر با این کشور در آسمان سوریه است.
فرماندهان نظامی آمریکا و مسئولان دستگاه اطلاعاتی این کشور می گویند این حملات سبب شده است که وزارت دفاع آمریکا و سازمان سیا بیش از پیش با همکاری با روس ها مخالفت کنند.
البته وال استریت ژونال اعلام کرد که کاخ سفید تصمیم گرفته است از هر اقدامی که به تشدید رویارویی نظامی دو طرف بیانجامد، خودداری کند.
از سوی دیگر، هفتۀ گذشته جان کری وزیر خارجۀ آمریکا در سفر به مسکو با مسئولان این کشور برای حمله به پایگاه های جبهة النصره در سوریه به توافق رسید.
بر اساس ادعای وال استریت ژورنال، به موجب این توافق روس ها و نیروی هوایی سوریه حملات خود را علیه مخالفان مسلح مورد حمایت آمریکا متوقف می کنند و در مقابل، واشنگتن از شدت انزوای بین المللی روسیه خواهد کاست.

220-9 

پربیننده ترین خبرها