دلایل روسیه درباره تشکیل داعش توسط آمریکایی ها

دلایل روسیه  درباره تشکیل داعش توسط آمریکایی ها
جمعه 1 مرداد 1395 - 20:55

العالم - وزیر امور خارجه روسیه گفت که شکل گیری گروه تروریستی “داعش” نتیجه حمله آمریکا به عراق است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " سرگئی لاوروف " امروز(جمعه) طی سخنانی در جمع گروهی از جوانان کشورش، با تاکید بر اینکه شکل گیری گروه تروریستی “داعش”، نتیجه حمله آمریکا به عراق در سال 2003 بود گفت: سوریه، عراق، لیبی کشورهایی با ثبات بودند و دخالت خارجی در آن کشور ها باعث بی ثباتی است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه سیاست‌های غرب در منطقه خاورمیانه موجب بروز حوادث کنونی در منطقه شده است،‌ گفت:‌ گروه تروریستی داعش به دنبال یورش نیروهای آمریکایی به عراق در سال 2003 پدیدار شد.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از لاوروف افزود : افسران رژیم صدام پس از اخرج‌شان از ارتش عراق، در زمان حاضر هسته‌های اصلی گروه تروریستی داعش هستند. در واقع واشنگتن با اخراج این افسران از ارتش عراق موافقت کرد و همین امر باعث شد اهل تسنن در عراق به حاشیه رانده شده و بسیاری از افسران سابق رژیم صدام به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی درعراق ملحق شوند.

وی  با تاکید بر لزوم حفظ تنوع مذهبی و حمایت از مسیحیان در منطقه خاورمیانه افزود:‌ بحران مهاجرت در اروپا تا حد زیادی به سیاست‌های اشتباه اروپا در این زمینه مربوط است. در حقیقت کشورهای اروپایی در  نحوه پذیرش مهاجران و نیز اجرای سیاست تنوع فرهنگی شکست خوردند و همین امر باعث شد از طرفی مهاجران دست به هر کاری که می خواهند بزنند زیرا اصول اخلاقی در میان آنها از بین رفت و از سوی دیگر این ناکامی اروپا موجب واکنش‌های منفی نسبت به مسلمانان جهان شد.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: آنچه این روزها در سوریه جریان دارد،‌ تعادل مذهبی و طائفه‌ای را که به رغم تمامی این جنگ‌های خونین وجود دارد تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه " اگر در عصر ما به این تعادل خللی وارد شود،‌ ننگی برای همه ما خواهد بود " ، درباره بحران سوریه گفت:‌ نمی‌توان ضمانت کرد که با کناره‌گیری بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) از قدرت، سناریوی لیبی در سوریه تکرار نشود.

وی افزود:‌ شرکای روسیه پیش از مبارزه با تروریسم خواستار برکناری اسد از قدرت هستند اما مسکو معتقد است این امر تنها با برگزاری انتخابات ممکن است.

9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها