مقتدی صدر: با آمریکایی‌‌ها در عراق خواهیم جنگید

مقتدی صدر: با آمریکایی‌‌ها در عراق خواهیم جنگید
جمعه 1 مرداد 1395 - 22:10

العالم - مقتدی صدر ضمن متهم کردن آمریکا به وارد کردن داعش در عراق، تهدید کرد با هر نیروی خارجی که در عراق دخالت نظامی کند، مانند "مهاجمان اشغالگر" برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از "السومریة نیوز" عراق، مقتدی صدر با اشاره به اینکه آمریکا می خواست عراقی ها را از نظام بعثی نجات دهد؛ اما در این راه شکست خود، افزود که آمریکایی ها امروز می خواهند خود را نجات بخش عراقی ها از داعش نشان دهند، با وجود این، آمریکا خود عامل ورود داعش به عراق بوده است.
مقتدی صدر، همچنین، تاکید کرد هر گونه دخالت نظامی خارجی در عراق از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری غیر قابل پذیر است و در صورت وقوع چنین چیزی، نیروهایش مانند "اشغالگران" با آن نیروها برخورد خواهند کرد.
صدر در حالی نیروهای آمریکایی را تهدید کرده و آنان را "هدف" نیروهای خود در عراق دانسته است که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، به تازگی اعلام کرده است که کشورش 560 نظامی دیگر برای کمک به نیروهای عراقی در عملیات باز پس گیری موصل اعزام خواهد کرد.
نیروهای مقتدی صدر با نام "سرایا السلام" (گردان های صلح) در نبرد علیه داعش مشارکت دارند. البته مهم ترین مأموریت این نیروها دفاع از حرم امامین عسکریین در سامرا و برخی مراکز دینی دیگر است.

220-9 

پربیننده ترین خبرها