شیعیان هزاره درکابل به خاک و خون کشیده شدند+تصاویر

شیعیان هزاره درکابل به خاک و خون کشیده شدند+تصاویر
شنبه 2 مرداد 1395 - 17:34

براساس آخرین آمار براثر انفجار امروز (شنبه) در کابل پایتخت افغانستان 61 نفر شهید و207 نفر زخمی شدند.

خبرنگار العالم گزارش کرد این انفجار در مسیر راهپیمایی هزاران تن از شیعیان هزاره و جنبش موسوم به روشنایی در کابل روی داد. 
درهمین حال رویترز گزارش کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.
این درحالیست که گروه طالبان اعلام کرد که انفجارهای امروزدر میان تظاهرکنندگان کابل موسوم به جنبش روشنایی ربطی به این گروه ندارد و توطئه ای برای ایجاد تفرقه است.
معترضان به انتقال خط برق 500 مگاواتی ترکمنستان به افغانستان از مسیر سالنگ موسوم به جنبش روشنائی، از صبح امروز تظاهرات خود را از غرب کابل آغاز کردند، اما نیروهای امنیتی با اتخاذ تدابیر شدید و مسدود کردن راه ها به آنان اجازه ندادند در مسیرهای پیش بینی شده راهپیمائی کنند.
آنان قصد داشتند به طرف کاخ ریاست جمهوری حرکت کنند و در آن جا با برپائی چادرهای صحرائی، تا تحقق خواسته های خود متحصن شوند.
تظاهرات در شرایطی برگزار شد که افراد محوری این جنبش اعلام کردند با تصمیم دولت برای انتقال برق به بامیان، برگزاری تجمع های اعتراض آمیز بی معنا خواهد بود.
شاهدان عینی گفتند که 3 مهاجم قصد عملیات داشتند که دو تن از آنان خود را در بین تظاهرات کنندگان منفجر کردند و یک تن دیگر توسط پلیس هدف قرار گرفت و کشته شد.
بعد از انفجار شرکت کنندگان در تظاهرات متفرق شدند، اما دقایقی بعد شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» گزارشی از محل انفجار پخش کرد و به نقل از حامیان جنبش روشنائی گفت که این تظاهرات تا زمان تحقق خواسته های آنان ادامه خواهد داشت.
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان نیز بعد از انفجار امروز به نیروهای امنیتی و بیمارستان ها دستور داد تا برای درمان زخمی ها رسیدگی فوری صورت گیرد شود.
 

 

 

 

 

 
 

 

 

9

پربیننده ترین خبرها