ماجرای دخالت امارات در کودتای ترکیه

ماجرای دخالت امارات  در کودتای ترکیه
شنبه 2 مرداد 1395 - 17:42

العالم - شبکه خبری الجزیره قطر از دخالت وزیر امور خارجه امارات در حمایت از کودتا درترکیه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه تونسی" الرأی"، " یاسر ابوهلاله" مدیر کل شبکه الجزیره در صفحه فیس بوک خود درواکنش به آنچه آنرا توهین" عبد الله بن زايد آل نهيان " وزیرامور خارجه امارات به یوسف قرضاوی مفتی تندرو مصری تبار قطر خواند، گفت "جوانی از حد و حدود خودش تجاوز کرده و به جناب اردوغان و جناب قرضاوی توهین کرده است".
ابوهلاله این اظهارات را در واکنش به مطلب وزیر امور خارجه امارات در روز سه شنبه در شبکه های اجتماعی نوشت که گفته بود : درصورتیکه یک فرد تندرو، عملیات تروریستی را برای کسی که علیه او کودتا کرده، مجاز بداند، این طور به نظر می رسد که کودتا برحق بوده و همه مسئولان آن کشور تروریست هستند.
وزیر امور خارجه امارات بعد از انتقادهای شدید به این اظهارنظر، مجبور به حذف آن شد.
وزیر اماراتی درمطلب دیگری نوشت " هنوز نمی دانیم که آیا آنچه درترکیه روی داد، کودتا بود یا انقلاب و یا یک نمایش به کارگردانی اردوغان".
ابوهلاله اظهارات وزیر امور خارجه امارات را محکوم کرد و وی را جوانی کم سن و سال نامید که هم سن وسالانش وی را به خاطر تخلف هایش تشویق می کنند".
ابوهلاله همچنین گفت که وزیر امور خارجه امارات شجاعت آنرا ندارد که مطلب خود را درصفحه ای که نوشته حفظ کند، زیرا پس از موج انتقادات، مجبور به حذف آن شد.
وزیر امور خارجه امارات هفته گذشته، در صفحه توییتر خود قرضاوی را به حمایت و تشویق تروریست ها متهم کرده بود که این اتهام با واکنش قرضاوی مواجه شد و جنجالی را میان علما و سیاستمداران در خاورمیانه ایجاد کرد.
کارشناسان سیاسی در منطقه این اظهارنظرها و مطالب را نوعی جنگ رسانه ای وتبلیغاتی میان امارات و قطر می دانند زیرا قطر تلاش می کند که با کمک گرفتن از بازوی رسانه ای خود یعنی شبکه الجزیره با دولت مشروع ترکیه همبستگی کند ؛این درحالیست که امارات و عربستان به طور ضمنی و توسط شبکه سعودی - اماراتی العربیه و برخی دیگر از شبکه ها از کودتاچیان حمایت می کنند.
مدیر شبکه العربیه و گوینده آن طی ساعت های کودتا درترکیه ابراز خرسندی کرده و پیش بینی می کردند که دولت مشروع اردوغان سقوط کند که این موضع، خشم فعالان را در شبکه های اجتماعی برانگیخت و باعث شد که شبکه العربیه به علت طرفداری از کودتا محکوم شود.
کارشناسان همچنین مقامات سعودی و اماراتی را به درپیش گرفتن سکوت تا شکست نظامیان با هدف محکوم کردن تلاش برای کودتا متهم کرده اند.وزیر امور خارجه ترکیه همچنین، آمریکا و برخی از کشورهای منطقه را به طرفداری از کودتاگران متهم کرد.

215-9

 

پربیننده ترین خبرها