عملکرد غیرحرفه‌ای بی بی سی در پوشش کودتای نافرجام ترکیه

عملکرد غیرحرفه‌ای بی بی سی در پوشش کودتای نافرجام ترکیه
يکشنبه 3 مرداد 1395 - 11:14

ترک های مقیم انگلیس از نحوه پوشش خبری کودتای نافرجام در شبکه بی بی سی خشمگین هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از "عربی 21"،  اتباع ترکیه در انگلیس، با اعلام خشم خود از نحوه عملکرد شبکه "بی بی سی" در پوشش اخبار مربوط به کودتای نافرجام هفته گذشته در ترکیه، اخبار این شبکه را "دور از حقیقت و غیر حرفه ای" توصیف کردند.
بی بی سی در شب حادثه کودتای نافرجام در ترکیه، خبرهایی را منتشر می کرد که دال بر موفقیت کودتا در این کشور بود، کما اینکه این کودتا را "نتیجه طبیعی سیاست" (های اردوغان) خوانده بود.

این توصیف نیز بیشتر خشم ترک های مقیم انگلیس را برانگیخت.
یک بازرگان ترک به نام "مصطفی دمیر" خبرهایی را که "بی بی سی" از کودتا در ترکیه منتشر کرده بود، شوک آور خوانده و گفت: در همان لحظه که کودتا شکست خود من به همراه خانواده ام برای اعلام نارضایتی به دفتر "بی بی سی" رفتیم دیدیم حدود 500 تا 600 نفر دیگر هم به نشانه اعتراض در آنجا جمع شده بودند. آنها هم مثل ما از نحوه پوشش خبری کودتا در ترکیه خشمگین بودند.
یک شهروند دیگر ترک به نام تولگا گوندز هم گفت: "بی بی سی با این نوع خبررسانی، به دنبال وحشت آفرینی است." وی افزود: "آنها (بی بی سی) از حوادث ترکیه هیچ نمی دانند".
شایان ذکر است که صدها تن از اتباع ترکیه در انگلیس، در شب کودتای نافرجام ترکیه، در اعتراض به نحوه عملکرد شبکه بی بی سی در پوشش خبری دور از واقعیت این حادثه، در مقابل دفتر این شبکه در لندن، اجتماع کردند.
در واپسین لحظات نیمه شب جمعه 15 ژوییه (25 تیرماه)، آنکارا و استانبول شاهد کودتای نافرجام عده ای از عناصر ارتش این کشور بودند. این کودتا با مقاومت گسترده مردم در اغلب شهرهای ترکیه به شکست انجامید. دولت ترکیه تشکیلات "فتح الله گولن" را عامل این کودتا دانسته است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها