داعش در تعقیب خانواده‌های عراقی در صلاح الدین

داعش در تعقیب خانواده‌های عراقی در صلاح الدین
يکشنبه 3 مرداد 1395 - 14:02

یک منبع امنیتی عراق از کشته شدن 6 شهروند و زخمی شدن 8 نفر بر اثر انفجار بمب در جزیره الشرقاط خبر داد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکۀ سومریه نیوز به نقل از این منبع امنیتی تأکید کرد که ظهر دیروز (شنبه) به هنگام عبور خانواده هایی که در حال فرار از استان صلاح الدین  بودند، بمبی در منطقه ای در جزیره الشرقاط واقع در شمال استان صلاح الدین منفجر شد که به کشته شدن 6 شهروند و زخمی شدن 8 نفر دیگر منجر شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،گفت :گروه داعش بمبهایی را در مسیرعبور خانواده های فراری کارگذاشته است.
این منبع افزود:روزانه چندین خانواده از مسیرهای خطرناک عبور می کنند و شماری از آنان در این مسیر کشته و یا مجروح می شوند.

وزارت مهاجرت کشورعراق اعلام کرد:حدود 4 هزار و 902 خانواده،از مناطق اطراف بخش الشرقاط و القیاره فرارکرده و دراستان بیجی مورد استقبال قرار گرفتند.

"جبار المعموری" یکی از فرماندهان بسیج مردمی نیزازکشته شدن مسئول انتقال سلاح و سوخت داعش و سه نفر از همراهان وی در انفجار شدیدی در بخش الشرقاط واقع درشمال شهر تکریت خبرداد.

وی افزود: اطلاعات دقیقی که دراختیار ماست بیانگر وقوع انفجار شدیدی در یکی از انبارهای سوخت گروه داعش در بخش الشرقاط در شمال تکریت است.
این انفجار به کشته شدن مسئول انتقل سلاح و سوخت داعش موسوم به ابومحمد  که دارای تابعیت عراقی است به همراه سه نفر از همراهان وی و سوختن چهار خودرو و منازل نزدیک به این انبار منجرشد.
یکی از فرماندهان بسیج مردمی گفت: گروه داعش از چندین هفته پیش یعنی همزمان با بسته شدن بیشترراههای اصلی امدادرسانی به سوی موصل ناشی از حملات مستقیم نیروی هوایی و جنگنده های ارتش و تحولات زیادی که درعملیات آزادی القیاره رخ داد؛با بحران شدیدی در منابع سوختی روبرو شد.

گروه داعش ژوئیه سال 2014  بر بخش الشرقاط در شمال تکریت تسلط یافت، این بخش از مهم ترین پایگاههای این گروه دراستان صلاح الدین است.

از سوی دیگرسرلشکر "اسماعیل المحلاوی " فرمانده عملیات الانبار، روز شنبه اعلام کرد،علاوه برتخریب مقر داعش در بمباران هوایی شرق الرمادی؛ 3 داعشی کشته ودونفر زخمی شدند.
وی افزود:جنگنده های ائتلاف بین المللی با هماهنگی فرماندهی عملیات الانبار توانست مقر داعش درمنطقه جزیره الخالدیه(23 کیلومتری شرق الرمادی) را بمباران کند که به تخریب مقرو کشته شدن 3 تروریست و زخمی شدن دو نفر از آنان منجر شد.

یک منبع امنیتی استان کرکوک نیزاعلام کرد، درعملیات مقابله با حمله داعش به جنوب غربی این استان،5 عنصر داعش کشته و 9 نفرنیززخمی شدند.

این منبع افزود: نیروهای پیشمرگه توانستند مانع از تعرض داعش به محور وادی النفط (30 کیلومتری جنوب غربی کرکوک) شود که به کشته شدن 5 نفر ازعناصراین گروه و زخمی شدن 9 نفر دیگروانهدام خودرویی شد که این گروه تروریستی برای انتقال افراد مسلح از آن استفاده می کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها