تلفات و خسارت سنگین تروریست‌ها در شمال حلب +ویدیو

يکشنبه 3 مرداد 1395 - 15:18

ارتش سوریه و متحدانش "برج سیرتیل دوم" و روستای "الشحاته" در جاده شهر "اثریا" در حلب را تصرف خود درآوردند.

"ربیع کله وندی" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از حومه حلب گزارش داد، در درگیری ارتش سوریه و متحدانش با گروه های مسلح در محله های شمالی و شرقی حلب، بیش از 300 نفر از تروریست ها کشته شده و چهل دستگاه ماشین آلات آنها منهدم شد.
همچنین ارتش سوریه به پیشروی در مجتمع کارگاهی "لیرمون" در حومه شمالی حلب ادامه داد، و تعدادی از آنها را آزاد کرد.
خبرنگار العالم گزارش داد که درگیری در شمال حلب همچنان ادامه دارد و ارتش با برخورداری از پشتیبانی نیروهای مردمی پس از درگیری های شدید با گروه های مسلح، با ادامه پیشروی، تعدادی از مجتمع های ساختمانی در اطراف المحالج و کارخانه های چوب و شیشه را آزاد کرده و تعدادی از ماشین آلات نظامی دشمن از جمله چند قبضه توپ را به غنیمت گرفتند.
یکی از نیروهای ارتش به خبرنگار شبکۀ العالم گفت: "ارتش سوریه و نیروهای مردمی به پیشروی خود در لیرمون ادامه داده و تعدادی از مجتمع ها و ساختمان های اطراف بنی زید را آزاد کردند".
ارتش با پیشروی در این محور به نزدیکی محله بنی زید رسیده و سه مجتمع ساختمانی در آن منطقه را آزاد کرده است. 
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش به خبرنگار العالم گفت: "ما در ارتش سوریه و نیروهای مردمی در حلب در حال پیشروی در مجتمع های ساختمانی در "لیرمون" هستیم. ما در حال حاضر "بنی زید" را محاصره کرده ایم و تعدادی از مجتمع ها را آزاد کرده ایم و بقیه را هم به زودی آزاد خواهیم کرد".
در حومه شمالی حلب نیز نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه، مواضع تروریست ها در "ضهره عبد ربه" و "کفر حمره" را زیر آتش گرفته اند و حملات گاه و بی گاه تروریست ها را دفع می کنند. تروریست ها تا این لحظه بیش از 40 دستگاه ماشین آلات و بیش از 300 نفر از اعضای خود را از دست داده اند.
ارتش سوریه در راستای آغاز مرحله دوم عملیات، همزمان با پیشروی در محور لیرمون، مواضع تروریست ها در حومه شمالی حلب را نیز زیر آتش سنگین گرفت.

208 

پربیننده ترین خبرها