توجیه جالب ژنرال سعودی برای سفر به اسرائیل!

توجیه جالب ژنرال سعودی برای سفر به اسرائیل!
يکشنبه 3 مرداد 1395 - 16:39

سفر انور عشقی افسر پیشین سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی به اسرائیل جنجال بسیاری را به راه انداخته و عشقی برای توجیه اقدام خود مدعی شده که فقط به مناطق فلسطینی‌نشین سفر کرده است، نَه اسرائیل.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عشقی امروز یکشنبه هنگام بازگشت به جده در مصاحبه با خبرنگار روزنامه اینترنتی سبق گفت: من به اسرائیل (اراضی اشغالی 1948) سفر نکردم، فقط به مناطق فلسطینی نشین رفتم و مسئولان فلسطینی مرا برای سفر به این مناطق دعوت کرده بودند تا از اوضاع اسرای فلسطینی و رنج ها و مشکلات خانواده های شهدا مطلع شوم(!)

این افسر اسبق سرویس اطلاعاتی عربستان مدعی شد: اسرائیلی ها در رسانه های خود می نویسند که من به اسرائیل سفر کردم زیرا آنها قدس را متعلق به خود می دانند ولی ما این شهر را متعلق به فلسطینی ها می دانیم و خواستار حل قضیه این شهر براساس طرح پیشنهادی ملک عبدالله (پادشاه سابق عربستان) هستیم(!)

عشقی مدعی شد: من اولین نمازم را در کنار فلسطینی ها در قدس خواندم و آخرین نمازم را هم در مسجد عمر بن الخطاب شهر بیت لحم خواندم! 

عشقی سفر خود به اسرائیل در صدر یک هیأت را تکذیب کرد و گفت: من در صدر یک هیأت و به عنوان نماینده رسمی عربستان سعودی به اسرائیل سفر نکردم و در سفر به مناطق فلسطینی نشین از مرکز مطالعات و تحقیقات که مرکزی مستقل و غیردولتی است و عربستان سعودی آن را احداث کرده است، بازدید کردم.

انور عشقی 73 ساله هم اکنون رئیس مرکز مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه در جده و است و قبلاً متصدی سمت مشاور بندر بن سلطان سفیر عربستان در آمریکا نیز بود.

ادعای عشقی درحالی مطرح می شود که رسانه های عربی، از مدتها پیش او را "دلال روابط عربستان و اسرائیل" می نامند و در سفر اخیر او به "اسرائیل" هم تصاویر متعددی از دیدارهای وی با مقامات رژیم اشغالگر قدس منتشر شده است. روزنامه "هاآرتص" چاپ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که "انور عشقی" هفته گذشته در سفر به تل آویو با "دوری گولد" مدیر کل وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی و شماری از اعضای کنست (پارلمان) دیدار و گفتگو کرد.

هاآرتص خاطرنشان کرد که انور عشقی افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان و از افراد نزدیک به دربار پادشاه سعودی، در رأس هیئتی عالیرتبه وارد اراضی اشغالی فلسطین شد و شماری از دانشگاهیان و سرمایه گذاران نیز او را در این سفر همراهی می کردند.

7- 214 

پربیننده ترین خبرها