ادامه پیش‌روی به سوی مرکز منبج

ادامه پیش‌روی به سوی مرکز منبج
يکشنبه 3 مرداد 1395 - 17:10

نیروهای شورای نظامی منبج، منطقه "البناوی" واقع دربخش جنوبی شهر"مَنبِج" دراستان حلب درشمال سوریه را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نبرد برای آزادسازی شهر منبج از دست تروریست های داعش برای پنجاه و چهارمین روز متوالی ادامه دارد.

خبرگزاری کردی "هاوار" گزارش داد نیروهای شورای نظامی منبج صبح روز یکشنبه (3 تیر) بعد از درگیری های شدید با عناصر داعش که طی آن 20 داعشی کشته شدند، منطقه البناوی را آزاد کردند.

براساس این گزارش، پس از آزادسازی منطقه البناوی، نیروهای شورای نظامی منبج از سمت شرق به طرف منطقه "الکجلی"  واقع درجنوب شرق این شهر پیشروی کردند و طی این پیشروی ها، درگیری های شدید میان این نیروها با عناصر داعش صورت گرفت که تا لحظه مخابره این خبر، 31 نفر از داعشی ها در درگیری های این منطقه کشته شدند.

به گزارش هاوار، نیروهای شورای نظامی منبج توانستند دو خودروی بمب گذاری شده متعلق به داعش را قبل از رسیدن به اهداف مورد نظر برای حمله، دربخش جنوبی شهر منبج منهدم کنند.

درهمین حال، درگیری هایی میان نیروهای شهر منبج و داعش درشمال غرب منطقه الحزاونه روی داد و این نیروها به سمت مرکز شهر پیشروی کردند.

خبرگزاری هاوار همچنین از سرنگونی یک بالگرد شناسایی وابسته به داعش و ناکام گذاشتن حمله این گروه از سه محور با هدف شکستن محاصره نیروهای خود درداخل منبج خبر داد و تاکید کرد که 14 جسد از مجموع 37 نفر از عناصر کشته شده داعش، دراختیار نیروهای دموکراتیک سوریه است.

عناصر داعش اواسط شب گذشته به روستای عوسجلی واقع درجنوب غرب شهرمنبج و نیز به روستای "زونغل" واقع درشمال غرب شهر منبج و نیز به تپه راهبردی "ام السراج" درجنوب شهر منبج حمله کردند.

شورای نظامی منبج ائتلافی متشکل از نیروهای عرب، ترکمن و کُرد است و از وابستگان نیروهای دموکراتیک سوریه به شمار می رود.

نیروهای دموکراتیک سوریه از نیروهای کرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن تشکیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق برخوردار هستند.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها