اردوغان در ترکیه امپراطوری وحشت برپا می‌کند؟

اردوغان در ترکیه امپراطوری وحشت برپا می‌کند؟
يکشنبه 3 مرداد 1395 - 19:21

روزنامه "ساندی تایمز" انگلستان نوشت: بازداشت‌های انجام شده پس از کودتای نافرجام اخیر ترکیه مقدمۀ ایجاد "امپراتوری وحشت" در این کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، این روزنامه با انتشار مقاله ای به نام "پاکسازی اردوغان، امپراطوری وحشت را می سازد" به این موضوع پرداخت.
در این مقاله آمده است: مقامات ترکیه به خاطر تعداد زیاد بازداشت شدگان و کمبود جا، از ورزشگاه های این کشور برای نگهداری بازداشت شدگان استفاده کردند. همچنین دولت اعلام کرد که فهرست هایی از پیش نوشته را در اختیار داشته است.
روزنامه "ساندی تلگراف" نیز گزارشی درباره بازداشت 62 کودک پس از کودتای نافرجام ترکیه نوشت و تاکید کرد که این دانش آموزان به گفته وکلای خود، به خیانت متهم شده اند، اما در واقع توسط افسران کودتاچی مجبور به دفاع از مدارس خود شده بودند.
این وکلا افزودند: این عده که 14 تا 17 ساله هستند، مجبور به پوشیدن یونیفورم نظامی در مدرسه نظام استانبول شدند و به آنان سلاح بدون فشنگ داده شد. 
ساندی تلگراف ادامه داد: این دانش آموزان از 15 ژوئیه 2015 در زندان بوده و به خیانت متهم هستند.
این روزنامه به نقل از مادر یکی از این دانش آموزان به نام "امری" نوشت: کودکان ما اصلا سلاح به دست نگرفته بودند، اما از آنان سوء استفاده کرده و به این کار وادارشان ساختند، وادار کردن کودکان به اجرای چنین اقدامهایی بدتر از هر نوع حمله تروریستی است. 

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها