چرا احتمال پیروزی ترامپ زیاد است؟

چرا احتمال پیروزی ترامپ زیاد است؟
يکشنبه 3 مرداد 1395 - 19:47

کارگردان مشهور سینمای آمریکا گفت: بر خلاف پیش‌بینی‌هایی که "هیلاری کلینتون" نامزد دمکرات را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نوامبر 2016 می داند، "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری خواه در این انتخابات پیروز خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "مایکل مور" که به اتخاذ مواضع سیاسی خاص معروف است، تاکید کرد: قبلا به شما گفته بودم که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، اکنون با ترس و اندوه بیشتر می گویم که ترامپ در انتخابات نوامبر پیروز خواهد شد.    

به نوشته پایگاه اینترنتی "اسکای نیوز عربی"، مور در مطلبی که در اینترنت منتشر کرد، به بیان 5 علت پیروزی ترامپ پرداخت که عبارتند از:

1- ایالت های چهار گانه
ترامپ متکی به چهار ایالت "میشیگان"، "اوهایو"، "ویسکانسن" و "پنسیلوانیا" است که جز پنسیلوانیا، سه ایالت دیگر از سال 2010 نامزدهای جمهوری خواه را انتخاب کردند.   
همچنین شمار رای دهندگان هوادار جمهوری خواهان در این ایالت ها رو به افزایش است. نظرسنجی های انجام شده نشانه جلو افتادن ترامپ بر هیلاری در پنسیلوانیا و مساوی بودن در اوهایو است.

2- رأی سفید پوستان 
مور افزود: سفید پوستان آمریکا دیگر اجازه نمی دهند پس از 8 سال ریاست جمهوری "باراک اوباما" سیاه پوست، ریاست جمهوری از دستشان برود، این عامل دیگری برای حمایت از ترامپ است چه اینکه احساس می کنند 240 سال سیطره بر تاریخ آمریکا دارد از دستشان خارج می شود.  

3- نقاط ضعف کلینتون
کلینتون الگویی قدیمی از سیاست است، وی جنگ عراق را تایید کرد و اکنون وعده داده که در صورت انتخاب شدن اقداماتی نظامی انجام خواهد داد، وی جزو "باز"هاست اما مشکلش آن است که محبوبیت لازم برای پیروزی را ندارد و 70 درصد رای دهندگان آمریکایی معقدند وی شخصی سالم و قابل اطمینان نیست.   

4- آراء پایین ساندرز
هواداران "برنی ساندرز" نامزد دموکرات رقیب هیلاری گفتند که از نامزدی هیلاری در انتخابات حمایت می نمایند اما این سخن به معنای آن نیست که با جدیت برای کسب آراء بیشتر به نفع هیلاری تلاش می نمایند و این دستاوردی برای ترامپ است.

5- آراء متخاصم
بسیاری از آمریکاییان که در واقع آنارشیست هستند، با وجود مخالفت با اندیشه های ترامپ به وی رای خواهند داد، چون هدفشان ایجاد تغییر در جامعه است.

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها