دسترسی آلمان‌ها به سلاح گرم محدود شود

دسترسی آلمان‌ها به سلاح گرم محدود شود
يکشنبه 3 مرداد 1395 - 22:21

درپی تیراندازی خونین مونیخ، سیاستمداران سرشناس آلمان خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر در امر خرید و فروش اسلحه شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان تاکید کرد: باید برای جلوگیری از دسترسی آسان مردم به سلاح های گرم، نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

توماس دِه مِزه وزیر دفاع آلمان نیز خواستار جلوگیری از دست یابی مردم به سلاح های "کُشنده" شده است. مزه که از محل تیراندازی دیدن کرده بود، گفت: برای بازبینی قانون دسترسی به اسلحه برای جلوگیری از دست یابی مردم به سلاح های کُشنده و اعمال محدودیت هایی در این خصوص تلاش خواهد کرد.

تیراندازی در مرکز تجاری المپیا شهر مونیخ جمعه گذشته 9 کشته برجای گذشت. مرکز تجاری المپیا بزرگترین مرکز خرید استان باواریا با مرکزیت شهر مونیخ است. تیراندازی مونیخ 27 زخمی نیز برجای گذاشت که وضعیت جسمی 10 نفر از آنها وخیم است.

هفت نفر از قربانیان تیراندازی مونیخ نوجوان بودند که 3 نفر از آنها تبعه کوزوو، 3 نفر تبعه ترکیه و یک نفر نیز تبعه یونان بود. رسانه های آلمان اعلام کردند که سنبلی، کلت و تیرهای جنگی خود را با پول بیمه بیکاری خریده بود.

عامل تیراندازی جوانی 18 ساله به نام علی دیوید سنبلی بود که یک کلت از نوع گلوک و 300 تیر جنگی داشت و با تیراندازی در یکی از مراکز تجاری شهر مونیخ 9 مشتری و رهگذر را کشت و خود نیز سرانجام خودکشی کرد.

پلیس آلمان مدعی است که از نحوه دست یابی سنبلی به کلت و تیرهای جنگی اطلاع ندارد و هیچ مجوزی برای نگهداری و حمل این گونه سلاح گرم صادر نشده و شماره سریال کلت سنبلی پاک شده بود.

به نوشته مجله اشپیگل، نگهداری و حمل سلاح های اتومات در آلمان کاملاً ممنوع است و استفاده از سلاح های نیمه اتومات نیز فقط در شکار و مسابقات مجاز است و آلمان با وجود این محدودیت ها رتبه چهارم جهان را در دسترسی مردم به سلاح های گرم پس از آمریکا، سوئیس و فنلاند دارد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها