ندای استغاثۀ بی‌سابقۀ علمای بحرین

ندای استغاثۀ بی‌سابقۀ علمای بحرین
دوشنبه 4 مرداد 1395 - 10:44

علمای بحرین با انتشار بیانیه‌ای بی‌سابقه اعلام کردند نظام آل خلیفه با بازداشت روحانیون و جوانان سعی دارد مردم را بترساند و عزم و اراده آن ها را تضعیف کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علمای بحرین بیانیه ای درباره اقدامات سرکوبگرانه نظام حاکم در بحرین منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است مقامات امنیتی در بحرین این روزها اقدامات گسترده ای برای احضار و بازداشت روحانیون شیعه و همچنین جوانان مومن به راه انداخته اند و با این کار سعی دارند عزم و اراده تحصن کنندگان در مقابل خانه آیت الله عیسی احمد قاسم را تضعیف کنند و مردم را بترسانند.

آنان تأکید کردند: خواسته های ملت عادلانه است. ملت با همه اقشار و در راس آن ها علما، برای دفاع از دین و مقدسات و شخصیت ها و حقوق دینی و سیاسی عادلانه خود متحد و یکپارچه هستند.

علمای بحرین خاطرنشان کردند: در مقابل، حکومت آل خلیفه با اقدامات سرکوبگرانه و ظلم وستم به ملت خود روز به روز اعتبار خود را از دست می دهد و ماهیت طایفه ای آن برملا می شود و در ردیف کشورهای ناقض حقوق بشر و عقب مانده سیاسی، قرار می گیرد.

در این بیانیه آمده است: نظام آل خلیفه به تنش آفرینی طایفه ای خود در چارچوب طرحی فراگیر برای هدف قرار دادن شیعیان بحرین ادامه می دهد تا جایی که دیروز یکشنبه سه روحانی را بازداشت کرد. علاوه بر این شماری از شهروندان نیز بازداشت شدند که بیشتر آن ها از منطقه الدراز بودند. از 35 روز پیش مردم بحرین در این منطقه در اعتراض به سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم بزرگترین مرجع دینی در بحرین تحصن کرده اند.

آیت الله عیسی قاسم به دستور پادشاه بحرین سلب تابعیت شده است و پادشاه در حالی سیاست سلب تابعیت شهروندان را در پیش گرفته که خانواده او حدود 250 سال پیش وارد بحرین شده است.   

"مجید مشعل" رئیس شورای اسلامی علمای بحرین سه شبه گذشته در جمع تحصن کنندگان مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز بحرین، به دولت درباره ادامه اقدامات علیه شیعیان این کشور هشدار داد و گفت: دولت، نباید بگذارد در بحرین، کربلایی دوم به پا شود.
مجید مشعل تاکید کرد: دولت بحرین، فرزندان این طایفه (شیعیان بحرین) را بر سر دوراهی عزت و ذلت قرار داده است و هیهات که ذلت بپذیریم.
وی اظهار داشت: ملت مؤمن 2 پیام آشکار دارد؛ نخستین پیام حامل مظلومیت مردم در مقابل طغیانگری حاکمیت است و پیام دوم آمادگی برای جانفشانی و فداکاری.
وی افزود: حاکمیت نباید کربلا را در بحرین تکرارکند و نباید ملت مؤمن بحرین را بیازماید، ملت بحرین آماده است که جان خود را در راه دین و مقدساتش فدا کند.
مشعل اظهار داشت: مؤمن غیرتمند هیچگاه ذلت را نمی پذیرد و هیچگاه قبول نمی کند که دینش پایمال شود.ما فرزندان کربلا و حسین (ع) و کسانی هستیم که در کربلا جانفشانی کردند.

 204

 

 

پربیننده ترین خبرها